Creme scumpe care nu merita banii. Ingrijire care merita investitia

Dragele mele, pe scurt, din cate creme am cumparat de-a lungul timpului, consider ca nu merita banii urmatoarele:

  • Estee Lauder, Hydrationist. Ustura, hidrateaza moderat, ca o crema de nivel mediu ca pret, dar la o suma mult mai piperata;
  • Chanel Purete Ideale Serum. Efect banal, matifiere urmata rapid de ingrasarea pielii; 
  • Weleda crema de zi cu iris – nici un efect, nici macar pe termen foarte scurt, iar consistenta produsului mi s-a parut cam suspecta si lipsita de finete;
  • Vichy Idealia – o crema iluminatoare banala, cam ca cele de la Avon, nu la nivel de dermatocosmetice;
  • La Roche Possay Redermic. Nu am simtit nevoia sa o cumpar a doua oara si avea, de asemenea, o consistenta ciudata.

Lista poate continua lejer cu creme mult mai ieftine, dar sigur proaste, din supermarket, drogherii si plafaruri (am trecut si eu prin nebunia cosmeticelor „naturale”). Explicatia se gaseste, simplu, in ingredientele folosite, dupa cum bine detaliaza o alta bloggerita, Corina, pe www.pasagera.ro.

Ce funcționează pentru mine

De ceva timp, eu folosesc numai uleiuri vegetale adecvate tipului de ten (jojoba, samburi de strugure, squalan de masline, pepene) si ape florale (melissa si albastrele), la care adaug machiaj testat si rastestat de la Lancome si YSL, pudra de orez si, saptamanal, masti naturale dupa retete ca la bunica. Mai folosesc numai in deplasare dermatocosmeticele care si-au dovedit eficienta: apa micelara Bioderma Sensibio , cremele La Roche Possay Toleriane, Nuxe, Clinique all about eyes si serumul Biotherm Skinergetic.

Onest, niciodata nu mi-a aratat tenul atat de bine. Insa mi-a luat multi ani si multe incercari inainte sa ajung sa gasesc ce mi se potriveste…

Later edit: intre timp, am dat / aruncat cam tot ce aveam la baie (am dat produsele de care ma cam plictisisem si le-am aruncat pe cele care erau cam de mult timp deschise, ca de exemplu fardurile Bobbi Brown sau Dior), am refacut sertarul de cosmetice si nu am pastrat, din lista de mai sus, decat Nuxe, Bioderma, Lancome & uleiurile si pudra de orez de la Elemental.

20 de păreri la “Creme scumpe care nu merita banii. Ingrijire care merita investitia

  1. as vrea sa te intreb daca La Roche Possay Redermic crema pentru ochi merita cumparata si aproximativ de la ce varsta ar fi recomandata

  2. ape florale (melissa si albastrele)? ne poti da mai multe detalii? si eu am un ulei de struguri pe care il folosesc? dar tu ai enumerat mai multe uleiuri bune pentru tipul tau de ten? toate sunt bune doar pentru tipul tau de ten sau ai enumerat pentru mai multe tenuri? al meu este mixt;) mersi, miranda si ma bucur ca te-ai intors pe blog 😉

  3. Draga mea, eu am ten gras, iar uleiurile si apele florale enumerate sunt specifice ingrijirii tenului gras. Le gasesti pe http://www.elemental.ro sau pe http://www.organik.ro. Eu folosesc separat squalanul si uleiul de jojoba (cum imi aduc aminte) si in amestec, uleiurile sa samburi de strugure si de pepene. La squalan si mix, am adaugat si vitamina E solubila, pentru ca altfel patesc ca in trecut, cand mi-au rancezit in 3 luni. Pastrez uleiurile in sticlele lor inchise la culoare, din acelasi motiv.
    Ce vreau sa spun este ca dupa multe, multe incercari, am ajuns la concluzia ca less is more. Cateva uleiuri, cateva creme dermatocosmetice, miere pe ten, cate o masca de argila verde (facuta cu apa), demachiere cu aceleasi uleiuri si cu ape florale, o data pe saptamana unt de masa in jurul ochilor si, neaparat, machiaj foarte bun. Nu mai cumpar de mult produse cu toptanul, pentru ca nu merita. Insa ce cumpar, sunt produse care chiar imi fac bine. Ce sa spun… m-am maturizat si eu 😛
    Imi pare bine si mie ca am revenit 🙂

  4. estee lauder au f multe game si din toate sunt si produse bune. nu am incercat hydrationist dar te cred ca e banala.
    de curand mi-am luat nutrionist (le plac lor denumirile in -ist) este o crema cu ff putin tinted moisturizer plina de antioxidanti si cu spf. da un aspect f mult tenului, ai putea s-o incerci. sunt si f incantata de pudra lor bronzata, bronze godess.

  5. Buna
    Am un ten ca si al tau! Te rog mult, ai putea detalia cum folosesti uleiurile vegetale si apele florale? Am intrat pe site-ul celor de la elemental (f. interesant) insa nu ma pricep la „ingrijirea fetei” si chiar nu stiu cum sa folosesc acele uleiuri. Pana acum am folosit doar ulei de argan si de migdale dulci insa pe corp si nu pe fata (pe corp sunt bestiale!).
    Multumesc

  6. Buna Miranda,

    Avand in vedere ca esti mult mai experimentata ca mine indraznesc sa iti cer un sfat sau mai multe:D
    Am 20 de ani, ten mixt(uneori normal) si putin sensibil. Nu am un ten pretentios, cateva cosuri care apar in perioada aceea, in obraji sunt putin roze, dar ti-am spus, foarte putin.
    Spune-mi te rog ce ulei crezi ca mi s-ar potrivi pentru ca mi se pare mult mai safe din pct d ved al ingredientelor, dar si ca rezultat. Am inteles ca ajung mult mai profund in piele decat o face o crema. Mi-a fost greu sa gasesc pe net „un ulei pentru ten tanar” pentru ca toate rezultatele de pe google ma duceau la „ulei pentru a-ti mentine tenul tanar”.
    Si este necesar sa incep sa aplic un ulei/crema hidtratanta nu? Eu acum nu folosesc decat un Avene cu protectie doar atunci cand ies din casa prin oras(Ceea ce nu e des in ultima vreme pt ca am mult de invatat).
    Mersi anticipat si sper ca am fost destul de clara:)

  7. Buna Miranda,

    Am si eu o intrebare. Am 26 de ani si de vreo 2-3 ani au inceput sa-mi para riduri in jurul ochilor, care incep sa se evidentieze din ce in ce mai mult (le observ in poze:D). Ai putea sa ma ajuti cu ceva sfaturi, ce as putea sa folosesc? Imi este frica sa nu folosesc produse care sa-mi faca mai rau.

    Multumesc!

  8. Draga Maria, mie imi place Yes to Carrots pentru ochi, se gaseste la Sephora si cred ca e destul de mult sub 100 lei ca pret. Si mai am un sfat simplu: sa nu iti lipseasca ochelarii de soare din poseta, nu sunt deloc un moft.

  9. Teo, sfatul meu este sa tii toata viata de masti cu miere & iaurt (vezi ca e netul plin) si, ca ulei, cam orice din aceasta lista: chimen, jojoba, susan, seminte de struguri. Atentie, uleiurile se pastreaza numai in recipiente de culoare inchisa si numai la frigider (cu exceptia celui de jojoba, care nu rancezeste usor). Preferabil, adauga si niste vitamina E lichida in ulei, ca sa nu rancezeasca prea repede.

  10. Miranda , spune-mi te rog daca uleiurile le folosesti ca atare sau amestecate in cremele tale de zi /noapte sau de ochi! multumesc tare mult!

  11. Buna!

    Eu am 26 de ani, ten mixt si deshidratat si vreau sa investesc intr-un serum care sa fie o combinatie de anti-aging si sa combata si usoare cicatrici post-acnee ( sunt la sfarsitul tratamentului cu Roaccutane si mi s-a recomandat sa nu iau suplimente de vitamina A/retinoizi, dar nu stiu daca acest lucru se refera doar la suplimente orale, sau e valabila indicatia si pentru creme??)

    Din ce am citit pe net, serumul ar trebui sa contina vitamina C sau ac hyaluronic si eu ma orientasem spre Caudalie Vinoperfect Radiance sau Mario Badescu VitaminC, dar va rog pe voi ( Miranda sau celelalte cititoare ) sa imi spuneti, din experienta voastra, care ar fi produsul pe care ar trebui sa il incerc.
    Multumesc!

  12. Buna,

    E ok si daca faci un mix din toate uleiurile si adaugi si vitamina E? De ce squalanul si jojoba le folosesti separat?
    O sa-ti incerc reteta si eu am un ten gras/acneic si sper sa ma rezultate. Te voi tine la curent.

  13. Mie si cremele Gerovital mi se par scumpe. Cel putin merita? Nu stiu; intreb si eu ca una care nu pricepe. Am vazut ca strainii cumpara en-gross.

Lasă un comentariu