Momentul adevarului: acid salicilic sau acid glicolic?

image

Spuneam acum o luna ca am inceput sa testez BHA de la Paula’s Choice si Clarins Gentle Exfoliator, unul dintre cele mai populare tonice acide de pe planeta (cu acid glicolic in compozitie). In medie, le-am folosit de 2-3 ori pe saptamana, fara o rutina in sine, ci mai degraba dupa cum am avut chef.
La inceput, BHA de la Paula’s Choice (lichid concentratie 2% acid salicilic) nu mi-a placut in mod deosebit, mi se parea ca strange si chiar ca descuameaza putin pielea. Clarins mi-a placut insa maxim, imediat, pentru ca a dat o luminozitate incredibila tenului.
Intre timp, am inceput sa apreciez si BHA-ul, caruia i-am gasit o intrebuintare mai putin ortodoxa: il folosesc numai seara, de 2-3 ori pe saptamana, dupa demachiere si tonifiere cu apa florala, pentru pregatire de mini-extractii. Da, fara sa mai fac abur etc., dupa BHA, folosesc extractorul de comedoane din fotografie si indepartez orice urma de punct negru in formare. Uneori, am uitat si am folosit tonicul Clarins cu acid glicolic dupa extractie si BHA in aceeasi seara (de obicei, din neatentie) si nu mi-a cauzat nici un fel de reactii adverse.
Adevarul este ca de o luna nu mi-au mai aparut puncte albe si nici eruptii de nici un fel, iar pielea este foarte luminoasa si fina. Porii au ramas dilatati, productia de sebum is still the same si punctele negre apar in continuare in acelasi ritm, dar le vin de hac mult mai usor folosind BHA, extractorul de comedoane si luminand la propriu fata cu tonerul cu acid glicolic de la Clarins.
De cand am folosit acestea produse, am aplicat zilnic si Bioderma cu SPF 50, pe principiul frica pazeste pepenii, ca sa nu ma trezesc cu pete de la soare.
Experienta mea arata ca exfolierea cu acizi chiar ajuta, pielea este mai curata, mai neteda si mai luminoasa, dar sa stiti ca, pentru tenul gras, nu face minuni. Tot trebuie sa fac extractii, dar cred ca mai rar la cosmetica si mai des in episoade scurte acasa. Inca ceva: daca inainte as fi putut sa mai dorm uneori fara sa aplic ser sau crema, acum este imposibil: pielea cere, la propriu, hidratare si hranire dupa cei doi acizi.

28 de păreri la “Momentul adevarului: acid salicilic sau acid glicolic?

  1. Simona, l-am luat de pe Aoro. Parca a fost 110 lei, dar nu mai stiu sigur. Cred ca il gasesti mai ieftin pe Depozituldecosmetice.ro

  2. Nu ai pentru ce. Eu am aflat de tonicul acid de la Clarins de pe blogurile britanice, apoi am vazut review-urile de pe Makeup Alley si am vazut ca e ok pe mine insami. Asa ca am zis sa impartasesc informatia 🙂

  3. Salutare! A picat la tanc postarea ta despre exfoliere. Tocmai vazusem un video al lui Wayne Goss despre produsele folosite AHA/BHA. Are niste review-uri f bune si nu par platite. 🙂 Oricum, eu am un BHA de la Dermalogica, este praf si se transforma in spuma in contact cu apa. Intr-adevar, cam usuca, dar, pielea e mai curata. O data pe saptamana ma dau cu o crema cu acid glicolic 12%. Nu am gasit nimic cu acid lactic, nu cred ca e la fel de agresiv ca celelalte.Acum sunt in cautarea unei creme cu retinol(nu retin A), mai soft. Ai vreo recomandare? Plus un factor de protectie dry touch…

  4. Oana, eu ma gandesc sa incerc Clinical cu 1% retinol de la PC, dar voi lua varianta trial. Voi reveni cu review.

  5. Buna Miranda. Si eu folosesc exfoliantul de la Clarins. Am primit o mostra de la Sephora acum cativa ani care m-a convins si de atunci il tot cumpar. Ti-as recomanda insa sa nu mai achizitionezi cosmetice de pe Aoro. Acum un an si jumatate am comandat de la ei crema de noapte Nuxe Prodigieux. Ambalajul era sigur original insa crema mirosea groaznic. Sigur cred ca depsise termenul de garantie. Mirosul nu aducea cu nimic cu cel pe care il avea crema cumparata din magazinele de afara ( sau Centrofarm care avea produse Nuxe la un moment dat). Groaznic! Au fost bani aruncati pe fereastra pentru ca efectiv am aruncat-o, mi-a fost frica sa o folosesc.

  6. Laya, bine ca nu ai folosit-o! Sa stii ca si eu am stat cam cu frica cu comanda de pe Aoro, dar aceasta a fost ok.

  7. Si eu am comandat de pe depozitul de cosmetice.
    Acum o saptamana.
    Produsul….zic eu….este original ( am comandat exfoliantul de la Clarins din articolul de mai sus).
    Am primit si o mostra – Clarins Multi-Regenerante Jour.

  8. Miranda, ma poti ajuta cu ocosmeticiana buna in Bucuresti? Tot caut de câțiva ani, niciuna nu a reușit sa ma fidelizeze! Azi ti-am descoperit blogul, il iubesc!

  9. Buna. Noul Vichy Gel de curatare in profunzime Normaderm si Vichy Tonic astrigent curatare Normaderm, contin atat acid salicilic, cat si acid glicolic.

  10. CE FC PITZIPOANCELE AU FOST LA REFERENDUM ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

  11. nici nu m-am gandit ca ar fi moarta. pur si simplu a abandonat blogul. poate prietenele ei ne pot spune ce s-a intamplat, de ce nu mai scrie. ar fi frumos pentru ca a avut admiratoare si a plecat fara sa isi ia la revedere 🙂

  12. CRANTZ ZDAPIE
    CRANTZ
    CE O FACE BEA
    TOT GRASANCA
    MIRANDO
    PE UNDE UMBLI

    ACEST BLOG E PARASIT

    ADIO

    UN PRAZ VERDE

  13. Sunt nebun și latru la lună

    ce o face BEA

    TOT GRASĂ

    SIGUR CĂ DA

    HAU HAU

    CUCUVELELOR

    MIRANDA A CRĂPAT

Lasă un comentariu