Rutina de acum

Am fost deunăzi la cosmetică şi am primit laude de la esteticiana mea pentru cum îmi arată tenul. Sincer, cred că se aşteptase la un dezastru, mai ales că nu o mai vizitasem de mai bine de patru luni şi, în mod natural, eu am faţa grasă, cu pori largi şi multe puncte negre şi albe.

Secretul tenului curat în lipsa cosmeticii este, de fapt, unul foarte simplu şi la îndemână: mierea.

Într-un borcănel simpatic de la Ikea, am la baie, cam de două luni, non-stop, miere. Cu miere mă spăl dimineaţa pe faţă la duş, cu miere mă spăl seara după demachiere. Mai mult, cam de două ori pe săptămână, când am timp, stau cu mierea pe post de mască, seara, cam 15-20 minute.

Rutina mea actuală cuprinde:

Dimineaţa: mă spăl cu miere. Pun Bioderma Sensibio pe faţă, Yes to Carrots la ochi, fond de ten Guerlain Parure Extreme, pudră de orez de la Elemental, blush Guerlain  şi make-up normal (Lancome pentru farduri, Helena Rubinstein pentru rimel, Guerlain pentru ruj).

Seara: demachiez ochii cu Farmec bifazic, faţa cu apă micelară Bioderma Sensibio, ma dau cu apă florală de melissa sau de albăstrele, spăl faţa cu miere / las mierea să acţioneze ca mască. Uneori, mai scot nişte puncte albe, ies foarte uşor după miere. Hidratez faţa şi zona din jurul ochilor cu gel de aloe vera de la Elemental şi un mix de uleiuri tot de la ei, dar amestecat de mine (jojoba, sâmburi de struguri, pepene, squalane de măsline).

That’s all. Sometimes, less is more😉

19 păreri la “Rutina de acum

  1. Buna, este intr-adevar eficienta pudra de orez? Aveam de gand sa investesc in ceva de MAC sau MakeUp Forever. Am nevoie de un efect matifiant si care sa nu incarce fata. Plus ca nu vreau sa imi faca tenul mai alb decat este:) O gasesc si in farmacii pe cea flosita de tine sau trebuie sa o comand?

  2. Da, este super buna, Mada. Uita-te mai sus, am scris o lista a produselor folosite de mine si, daca am ales pudra asta alaturi de restul, este pentru ca e foarte buna. Insa eu, sa stii, am pielea oricum foarte alba…

  3. Bună, Miranda. Am 20 de ani şi un ten mixt şi destul de sensibil. Citindu-ţi blogul, am aflat despre apele florale. M-am gândit să trec pe dermatocosmetice şi am apelat la produsele Eucerin, deoarece am mai folosit produse de la ei şi nu m-au dezamăgit. Acum folosesc de câteva zile Eucerin DermatoCLEAN gel de curățare pentru ten mixt şi crema de zi 5% uree pentru ten uscat, pentru că deocamdată, din cauza frigului, am probleme cu tenul, în afara zonei T(unde am probleme doar cu punctele negre şi foarte rar cu coşurile) am pielea foarte uscată şi tensionată. Problema este că am câţiva pori dilataţi între nas şi pomeţi şi pe frunte. Mă gândeam să folosesc apă florală pe post de tonic, pentru zona T şi inclusiv pentru acei câţiva pori dilataţi. Crezi că ar fi bună pentru porii dilataţi? Aş vrea să îmi comand de pe Elemental, dar nici nu ştiu de care, mă gândeam la cea de trandafiri, însă am citit pe blogul lor cum că cele potrivite pentru tenul meu ar fi apă florală rozmarin sau hamamelis. Mulţumesc!

  4. Draga Paula, si eu am folosit o vreme Eucerin, pana am aflat ca ureea este destul de controversata pentru ten si am zis sa nu risc. Apele florale nu îți vor închide porii, ci vor îndeplini cu brio rolul de toner si atat. Porii deschisi de închid cu doua soluții temporare:
    1. Masca de argila verde – poți sa o prepari cu apa florala sau apa simpla;
    2. Când ai un eveniment important, poți sa aplici Epicogel pe post de masca, timp de 20 minute, după care clandesti cu apa calduta. In mod uzual, Epicogelul este soluție contra constipatiei, sa nu te sperii, dar conține trei ingrediente benefice genului gras si/sau acneic, printre care si faimosul „lapte” de magneziu, de care povestea si Dr. Oz.
    In ambele cazuri, deci, vorbim de masti, de efecte temporare de pana la 48-72 ore, dar care sunt sigure.

  5. Mulţumesc de răspuns, Miranda. În privinţa cremei, după ce se va termina sau chiar mai devreme o voi schimba, deoarece este pentru tenul uscat şi vreau să încerc una pentru tenul mixt. Deocamdată mi-a calmat tenul, căci îl aveam foarte uscat şi iritat din cauza frigului. Deci să înţeleg că e de ajuns gelul de curăţare, cremă şi măştile, fără să mai fie nevoie de un toner sau altceva? (în cazul porilor şi a rutinei de zi cu zi pentru ten)

  6. Paula, eu nu am vazut mare diferenta cu tonerele, asa ca prefer apele florale… Si sterg cam de 2-3 ori pe zi fruntea cu o batista curata de hartie / tifon / discheta demachianta, in functie de ce am la indemana, ca sa iau eventualul surplus de pelicula grasa formata intre timp.

  7. Sa inteleg ca folosesti mierea in loc de gelul de curatare sau sapun? Te clatesti cu apa normala de la robinet?

  8. Nu o sa vin cu un discurs de genul , frumusete interioara si nu stiu ce .Dar tenul tau chiar are nevoie de toate chimicalele respective ?

Lasă un răspuns

