Pe val: tendinta vintage

Sunt nenumarate bloguri despre vintage. Este la moda si pare extrem de stilat, departe de second hand-urile anilor 90, cand eram mult mai sarace. Euforia vintage nu a cuprins numai Romania, este un trend mondial clar, care afecteaza toate grupele de varsta, incepand chiar cu adolescentele.
La origine, termenul de „vintage” este un anglicism, referindu-se la vinurile sau bauturile spirtuoase foarte vechi. Intre timp, a ajuns sa insemne piese care au marcat un moment al modei, cel mai tarziu la finele anilor 80, inceputul anilor 90. Asta inseamna ca nu orice bluza din anii 70 este vintage, decat daca este de casa de moda si a insemnat realmente ceva pentru evolutia modei.
Drept urmare, cuvantul este arhiutilizat si, practic, despuiat de sensul care ii da noblete. La originea fenomenului vintage din moda stau chiar super top modelele anilor 90, Naomi Campbell si Kate Moss, care au inceput sa poarte asemenea haine la evenimente speciale. Totusi, a fost nevoie de aproape un deceniu ca vintage-ul sa ia aripi, odata cu aparitia la Oscarurile din 2001 a Juliei Roberts intr-o rochie Valentino din 1992.
vintage Drept urmare, ce inseamna a purta vintage?
Cred ca sunt cateva elemente care definesc fenomenul in sine:
1. curajul de a purta haine care „au o istorie”;
2. curajul de a mixa, de a reinterpreta, de se juca;
3. curajul de cauta, de a negocia, de a gasi chilipiruri de calitate.
In toate situatiile, pentru mine, pasionatele de vintage cauta sa se defineasca prin curaj.
De unde se poate cumpara vintage? Nu sunt o pasionata reala a trendului, deci nu am cautat cu atentie pe blogurile romanesti, desi stiu ca abunda.
La cat m-am uitat, insa, nu am gasit piese care sa ma fascineze, gen rochii de seara din anii 30 (va dati cat de fabulos poate arata o piesa Lanvin impecabil pastrata, asa cum au starurile?), nici haine din anii 50-60 (moda in Romania atunci mai mult nu era, daca ne gandim totusi la perioada istorica)…
Insa in Paris, Londra si New York, daca aveti drum de sarbatori, sunt „n” magazine de profil, dati numai un search pe Google si veti ajunge in paradisul vintage-ului!

7 păreri la “Pe val: tendinta vintage

  1. este si in Bucuresti un magazin de profil – adica unul care se autodeclara ca fiind asa… Este pe Mihalache, intrun fost „Fond plastic”. Am intrat si am fost stupefiata de ce era acolo. Numai produse vintage nu erau. Daca vreau sa ii laud as spune ca era o oferta „haute couture” in stil vintage. Mie nu mi-a placut, nu m-am simtit bine in magazin, nu era o atmosfera prietenoasa si calda cum ar trebui sa fie in astfel de magazine… Nici nu vreau sa imi amintesc de atitudinea vanzatorului cand am intreba ceva…

  2. exista multe astfel de „locuri” online. Pe bloguri mai ales. Eu personal am fost surprinsa sa vad ce amploare are fenomenul in online.

  3. Si eu sunt surpinsa de amploare. In adolescenta, am purtat second hand-uri caci nu aveam incotro: si oferta era foarte slaba, si banii erau putini. Insa niciodata nu m-am gandit ca hainele acelea ar putea avea o istorie. Tocmai de aceea am timut sa clarific in acest post ca au istorii si sunt vintage hainele de designer, care au marcat o etapa in istoria modei, nu orice textila din ultimii nu stiu cati ani. Acela este second hand si basta… sau cel putin eu asa cred.

  4. ciudat ca am descoperit ca am si eu in bookmark vreo 10 bloguri cu haine vintage….e un rebranding pentru second hand foarte reusit. In romania magazinul second hand are asocieri foarte negative (ceea ce pe afara nu e chiar asa). si iata o idee de a ascoia hainele cu o poveste, a le selecta dupa o anumita tema, intr-un mediu mai ordonat si mai primitor. rezultatul: haine cu poveste nicidecum haine second hand

  5. VINTAGEWARDROBE.RO – magazinul tau vintage te asteapta sa il vizitezi!
    Am adunat pentru tine piese unice, originale, cu adevarat vintage si retro – din 1837 si pana in 1989 – intr-o colectie impresionanta, excelent intretinuta, pe care nu-ti ramane decat sa o descoperi nu doar pe blogul pe care il stiai pana acum, ci si pe noul site http://www.vintagewardrobe.ro.

  6. Chiar in ultima vreme au aparut foarte multe bloguri despre vintage, sau care vand haine „vintage” dar cele mai multe sunt de fapt „second hand”, greu facandu-se diferenta intre cele doua notiuni 😦

Lasă un comentariu