Sa dau sa nu o sansa exfoliantilor pentru acasa?

Aceasta este intrebarea – si ma refer mai ales la BHA si AHA de la Paula’s Choice. Am citit foarte multe despre ei, dar mereu m-au oprit cateva semne de intrebare in a decide sa ii folosesc:

1. necesitatea SPF-ului mare si foarte mare zilnic. Nu ma intelegeti gresit, am pielea foarte, foarte alba si folosesc intotdeauna creme de zi cu SPF intre 15 si 30. La fel si pentru fondul de ten. Insa mi se pare cel putin ciudat sa aplic inca o crema in fiecare zi cu SPF de peste 30, cel mai probabil 50 – mi se pare deja prea mult pentru ten, mi-e frica sa nu ingrase si mai mult tenul… Nu am inteles daca, folosind exfoliantii seara, de exemplu, este suficienta protectia solara intre 15 si 30, pe care o folosesc oricum.

2. de ce alte firme au maxim 1-2 produse cu concentratii foarte mici de AHA, aproape niciodata de BHA? Totusi, sunt la indemana tuturor companiilor si brandurile ar putea profita de ele, nu?

3. ce se intampla cu pielea dupa ce opresti folosirea exfoliantilor, din diverse motive? Este mai sensibila, mai fragila?

Daca printre cititoarele blogului exista utilizatoare de exfolianti de la Paula’s Choice (sau ceva similar), va rog sa ma ajutati cu sfaturi, pareri pro si contra si, mai ales, cu experientele voastre. Multumesc in avans 🙂

Later edit (15 februarie 2015). Am inceput sa folosesc BHA de la Paula’s Choice o data pe saptamana si acid glicolic (Clarins Gentle Exfoliator Brightening Toner) o data la 3-4 zile. Voi reveni cu review dupa o luna.

25 de păreri la “Sa dau sa nu o sansa exfoliantilor pentru acasa?

  1. Eu folosesc BHA PC de cativa ani deja, nu am oprit pana acum folosirea lor pentru ca imi place mult cum arata tenul. Pielea nu mi se pare mai sensibila, cel mult se poate usca putin la primele folosiri si trebuie introdusi treptat.
    Eu folosesc Spf 30-50 tot timpul, pistruii mei s-au estompat foarte mult in perioada asta si sunt foarte multumita. ingrasatul tenului depinde de produs, eu sunt multumita de La Roche Posay Dry Touch Gel Cream, Bioderma ABCDerm (lasa o pelicula alba, dar ma machiez peste si e o foarte buna baza pt fond de ten).

  2. Și eu folosesc exfolianții de la Paula Choice de aproximativ un an.
    Deși am tenul mixt / gras, cu puncte negre și acnee în zilele acelea ale lunii, folosirea doar a BHA-ului nu mi-a fost suficientă. Aplicat dimineața și seara a dat rezultate decente. Rezultate cu adevărat bune ca exfoliere chimică am văzut doar combinat cu un AHA 10% o dată pe săptămână (și BHA doar seara), fie cu AHA 5% dimineața și BHA 2% seara.
    Exfolianții chimici nu te ajută decât încadrați într-o rutină corectă de îngrijire a tenului. Dacă folosești pe lângă o cremă de proastă calitate, care dăunează tenului, de exemplu, oricum tenul va arăta rău. Iarăși, cred că dacă în rest folosești produse corecte și nu ai probleme cu o piele care e producătoare de acnee/puncte negre/folciulită/etc., poți trăi foarte bine fără exfolianți.
    Legat de expunerea la soare… eu nu am aplicat niciodată exfolianți dimineața dacă știam că nivelul radiațiilor e mari sau stăteam în aer liber multe ore (vara, pe munte chiar și iarna, etc.). În rest, cu SPF-ul din produsele obișnuite iarna (ce SPF mai e prin creme de față, fond de ten, pudră) și SPF 50 vara nu am avut probleme. Eu am și fără exfolianți fotosensibilitate și vara de exemplu fac alergie solară fără SPF 50. Produse cu SPF 50 care să nu fie prea albe, prea lucioase, etc. se găsesc (eu am fost foarte mulțumită de cele de la Apivita, Iwostin, chiar și Paula Choice). Nu am remarcat până acum că exfolianții chimici mi-ar da o sensibilitate crescută.

    Acum, cunosc persoane cu un ten de milioane care nu fac altceva decât să folosească un gel de curățare și o cremă (ce prostii cu toner, exfoliant, serum, etc.).

  3. Draga Diana, eu am tenul gras si cam atat. Da, am puncte negre si albe pe nas, barbie si la tample, dar le tin in frau cu miere, extractii periodice si argila. Ce ma deranjeaza este ca, pe frunte, pielea se ingroasa pur si simplu – nu face puncte negre sau albe, dar e mai grasa si mai groasa, indiferent ce fac. E genetic, tata avea aceeasi problema – si fruntea arata bine numai o zi dupa ce aplic scrub si masca – dupa care, iar se ingrasa, iar are aspect gros. Pe scurt, nu ma deranjeaza decat excesul de sebum, restul sunt chestiuni minore.

  4. Prietena mea cea mai buna foloseste exfoliantii cu bha si aha de la pc de aprox 2-3 ani (ea are tenul alb,gras si cu o tendinta acneeica, dar nu neaparat si multe puncte negre) si e foarte multumita. Dezavantajul pe care ea il gaseste, este pretul destul de ridicat al acestor produse. Insa, de 2-3 ani de cand ma bate la cap cu ele ( eu avand tot ten gras, dar cu puncte negre si rar cu tendinta acneeica), pe mine n-a reusit sa ma convinga din exact aceleasi motive enumerate de tine. Atat timp cat n-am vreo dereglare hormonala, tenul meu e ok si arata bine si fara acesti acizi.
    avand in vedere ca rutina pe care o ai de ceva vreme, ti-e prielnica, eu zic sa spui pas. Din experienta proprie am observat ca schimbarea unui lucru relativ bun, doar pentru a incerca ceva nou,poate duce de cele mai multe ori la aparitia de probleme (ma refer la ten).

  5. Daca as fi la inceput, eu as lua doua variante mini, si BHA, si AHA. De fapt, cred ca in varianta asta o sa le cumpar din nou si eu, pentru ca nu reusesc niciodata sa termin un BHA full size.

  6. Yvette, Adina, momentan mi-am luat tonerul cu acid glicolic de la Clarins (apropo, e mai ieftin decat PC) si poate voi lua si niste mostre de BHA, sa vad… Stiti ceva despre gelul de peeling Pell Amar, care contine, se pare, atat BHA, cat si AHA?

  7. Eu mi-am cumparat acum cateva luni variantele mini BHA si AHA din cauza ca imi ramasesera pete si semne de la acnee si vroiam sa scap de ele. Intradevar petele s-au redus semnificativ insa de punctele negre si albe de pe barbie nu am scapat. Citisem pe net ca acesti exfolianti chimici se folosesc pentru a nu se mai utiliza exfolierea mecanica ce zgarie pielea tenului la nivel microscopic.
    Sincer abia astept sa termin acele sticlute mini.

  8. Eu am ten sensibil, cu tendinte acneice si folosesc exfolianti chimici periodic. In toate formele: AHA (in creme), BHA (in masti), acid salicilic (in Effaclar Duo) si am observat, in timp, subtierea si sensibilizarea pielii. Te obisnuiesti insa, cu creme aplicate dupa, de hidratare, de protectie cu SPF. In rutina zilnica aplic si crema de hidratare si, separat, crema cu SPF (devine rutina, ai sa vezi). Anumite creme cu SPF nu ingrasa tenul: Bioderma si Eucerin. La Roche Posay nu mi-a placut insa (dupa vreo 2-3 ore aratam ca un bec).

  9. Eu am ten mixt si mi se ingrasa doar fruntea. Dupa 3 luni de folosirea acestor exfolianti tot gras a ramas din pacate 😦

  10. Ok….eu :
    Am luat varianta mini a exfoliantului cu aha – pc
    Pana acum ( doar 2 saptamani utilizare) ….ma declar uber multumita!…..but i m just a beginner so…..mai trebuie timp pentru a da un verdict ( personal ).
    Dar ca parere dupa 2 saptamani de utilizare ( 2 ori pe zi) cu spf 18 (doooaar in fond de ten) ( dar e iarna + nu am stat pe afara mult ), tenul meu e mai curat ( si nici nu este mai sensibil de la lipsa de spf).
    Cred ca e de mentionat ca am tenul foarte alb si ( doar in ultima perioada din cauza alimentatiei proaste ) mixt-gras.
    La mine a functionat sa bullshituiesc tenul meu sa arate mai bine in ciuda stilului meu aiurea alimentar. Efort deloc…rezultate buuuune :))
    Mi a curatat bine tenul de la pori pana la cosurile ocazionale.

  11. Ar fi bine daca cei de la Paula’s choice ar livra si ei prin curierat.. asa, pe mine cel putin, ma da in spate mersul la posta :P/

  12. Liz, ma pui pe ganduri… oricum, pana acum am vazut doar o explozie de sebum lichid pe frunte de la BHA, dar e mult prea devreme sa trag concluzii, asa ca voi continua. Am inteles ca primele dati cu BHA = si mai multe probleme, ca si „cum ar urca la suprafata”, dar ca apoi ar fi mult mai bine. Voi vedea. In ceea ce priveste insa crema cu SPF 30 de la Paula’s Choice, nu imi place deloc. Daca o scap spre ochi, ma ustura teribil (ceea ce nu mi se intampla la alte creme cu SPF 15-30).

  13. Buna Miranda,
    Eu ma duelez cu puncte negre mici , dese si foarte incapatanate indeosebi pe frunte . Situatia se complica cu cat nu ma pot abtine sa nu imi fac extractii de una singura pana cand fruntea arata ca o scena de razboi.
    Anul trecut din disperare m-am hotarat sa incerc AHA\BHA . Am inceput cu Liquid Gold de la Alpa-H , produsul nu se gaseste in romania, l-am comandat de pe beautybay si nu e tocmai ieftin. Am fost foarte multumita inca dupa prima seara. Dupa ce l-am terminat (100 ml m-au tinut vreo 3 luni in contextul in care am impartit „miracolul” cu toate prietenele care ma intrebau ce s-a schombat la tenul meu)am hotarat sa optez pt o varianta mai ieftina si am luat varinatele mini de la PC de 2% BHA LICHID si AHA 10% gel . Inca le mai am din vara anului trecut si trebuie sa spun ca nu au facut nici 1% din ce a facut liquid gold.
    Pana si scrubul alba botanica cu 2% acid salicil face mai multe. Iti recomand sa incerci gama alpha-h si indeosebi liquid gold.

  14. Voi cauta Alpha-H, multumesc pentru sfat. Pana acum nu sunt prea impresionata de BHA-ul de la PC, dar tonerul cu AHA de la Clarins e destul de ok.

  15. Miranda, si eu am avut aceeasi problema cu fruntea care se ingrosa. Am folosit bha de la Pc insa parca a fost si mai rau, incepea sa ma si usture. Rezultate f bune am avut insa cu skin perfecting 8% aha gel tot de la PC pe care il folosesc cam de 2 ori pe saptamana aplicat pe zona. Acum fruntea e f ok, fina ca si restul fetei.

  16. Ioana, si eu am vazut imbunatatiri de cand folosesc tonicul acid de la Clarins cu acid glicolic. Insa am spus ca revin cu review dupa o luna, mai e putin 🙂
    Nu sunt inca foarte convinsa de BHA, dar mai testez. Insa acidul glicolic e chiar eficient.

Lasă un comentariu