Mituri spulberate

Suntem in a doua zi de Paste si profit sa va urez tuturor, de la o cafea fierbinte si in timp ce tot restul casei inca doarme, sarbatori fericite si luminate! Asemenea zile libere, desi aglomerate cu mesele si intalnirile de familie, mi se par ocazia perfecta pentru introspectie, clarificari si intelegere. La un nivel complet superficial, cam asa stau lucrurile chiar si in plan de beauty, caci altfel nu imi explic de ce am simtit nevoia sa postez chiar azi si chiar despre un asemenea subiect – miturile spulberate.

Pe scurt, imboldul acestui articol vine din lecturarea recenta a unei postari laudative la adresa periei Clarisonic de pe un blog care imi place si pe care il urmaresc. Sunt absolut convinsa ca peria Clarisonic chiar face ceea ce spune bloggerita in cauza (curatenie, favorizarea extractiei punctelor negre, ba chiar si diminuarea porilor largi). Numai ca face toate aceste lucruri la costul de 706 lei, plus cate 25 de euro pentru fiecare rezerva care trebuie schimbata la 3 luni. Ori, in realitate, exact aceleasi efecte (fara exagerare, acelasi efecte) se obtin cu aplicare zilnica de miere pe fata. Peria Clarisonic se foloseste tot zilnic. Diferenta de pret? No comment. Si inteleg ca acum a aparut, la 750 lei, concurenta Philips Visa Pure. Nu pot sa calculez cata miere voi cumpara de acesti bani, sa fiu sincera… dar eu, personal, voi folosi tot miere.

Am fost relativ recent in Anglia si am profitat de ocazie sa cumpar mult laudata masca REN Glycolactic Radiance – am dat pe ea 36 de lire sterline, in Romania se gaseste online cu 205 lei. Intr-adevar, face tot ceea ce i-a adus faima: punctele negre „sar” efectiv de pe ten dupa folosire, pielea este mai stralucitoare etc. Insa, cu riscul sa plictisesc grav pe oricine care ma citeste, asta face si mierea, in exact aceeasi masura, daca ai ten gras cu puncte negre si albe.

Si ca sa termin cu lucrurile care aproape ca mi-au rasturnat in ultimul timp scara de valori de beauty, ma voi referi mai departe la silueta. Ani de zile, nu am mancat fainoase si zahar. Normal, banuiesc, pentru fiecare dintre noi. Din pacate, am avut niste probleme de sanatate date de o bacterie buclucasa care m-a mutat in spital cu n scaune zilnice. Pe scurt, ca sa nu ma lungesc, in asemenea cazuri, ti se da sa mananci paine alba, macaroane si orez alb, plus celebrul pui pui fiert, alaturi de coloratii morcovi la fel de fierti. Dupa ce mi-am mai revenit si am inceput sa simt iar foamea, am inceput sa mananc paine prajita cu orez, fara grija siluetei (numai de asta nu imi mai pasa). Dupa o luna, am 6 kilograme mai putin, desi am mancat fainoase in fiecare zi. Este adevarat ca nu am mancat nici macar un gram de grasime si nu m-am atins de zahar, cu care oricum nu eram prea buna prietena nici inainte si ca am mancat exact ca la spital (in afara celor mentionate, doar branza slaba, pui fiert, supa strecurata, mar copt). Totusi… sa slabesti cu paine alba, orez alb si macaroane?! Pai, se pare ca da – daca nu le amesteci cu carne grasa, ulei, masline etc. Desigur, nu e ok sa mananci asa pe termen mediu si in nici un caz pe termen lung. Insa lectia este clara – au si fainoasele functia lor pozitiva pentru organism si, consumate corect, nu ingrasa.

Concluzia? Chiar nu stiu. Sunt adepta cosmeticelor bune, a procedurilor sofisticate daca dau rezultate, a dietei pe viata. Numai ca in ultima luna am avut parte de cateva lectii care mi-au reamintit de simplitatea echilibrului – care isi are, in mod evident, rolul sau.

Inca o data, sa aveti sarbatori minunate in continuare si sa ne revedem cu bine la urmatoarea postare, cand voi povesti (de foarte bine) despre niste creme Biotherm si Kiehl’s. Mini-vacanta placuta!

26 de păreri la “Mituri spulberate

  1. Buna Miranda,
    Tocmai ce am descoperit blogul tau(pentru ca pana acum nu am facut nimic pt tenul meu) si imi place la nebunie. As vrea sa ma ajuti si pe mine cu cateva sfaturi(mai multe).
    Am 30 de ani, 2 copii si spre rusinea mea in afara de mers la cosmetica o data pe luna nu am folosit niciodata nimic pt tenul meu. Vreau sa imi spui ce produse as putea sa folosesc. Am ten cu pori dilatati, cu puncte negre si zona T grasa si mi-au aparut linii fine(riduri). Ce as vrea sa folosesc neaparat este Estee Lauder Advanced Repair si All about eyes Clinique. Te rog sa imi recomanzi tot ce trebuie sa folosesc de la demachiant pana la crema de hidratare dimineata si seara. Multumesc.

  2. Draga Smaranda, fie pun un strat gros pe fata timp de 20 de minute, ca o masca, fie, daca e mai lichida, o pun tot ca o masca, dar o tin numai cat timp fac dus – in acest caz, folosesc miere zilnic.

  3. Mda…m-am crucit si eu de pretul celor de la Philips, cu al lor Visa Pure. Ma amuzam cu sotul meu ca daca tot mori dupa asa ceva, mai bine iti iei Oral B sau similar :-)))))))

    In ceea ce priveste simplitatea, subscriu pe toate fronturile! Eu folosesc miere de mult timp pe fata si este intr-adevar minunata…iar de o luna am facut o pasiune pentru scrub din faina de orez de la Plafar ( care este usor grisata, nu fina ), dupa care folosesc ulei de orez pe post de crema de noapte. La 2-3 zile, dupa scrub, inainte de hidratarea cu ulei, alternez masti de argila rosie / argila verde / miere. Si am inceput si tratamentul cu ulei de argan pe par si se vede minunat dupa. Deocamdata l-am folosit doar la ultimele 2 spalari, dar sper ca daca-mi fac un obicei, sa aiba si efecte „profunde” asupra parului.

    Daca mai fac descoperiri, va mai impartasesc si eu! Seara frumoasa !🙂

  4. Draga Simona, am revenit cu cateva idei simple privind ingrijirea tenului gras cu puncte albe si negre de 30+ ani. Daca ai timp sa citesti, uita-te pe blog si la sectiunea Opinii. Pana una, alta, iata ce merge bine tenului meu, care este campion la pori deschisi, puncte negre si albe si la produs de sebum pe frunte:
    Curatare: zilnic, dimineata, dupa un tampon imbibat in solutie micelara Garnier / Bioderma (pentru ten sensibil, atentie, nu pentru ten gras), pun un strat gros de miere (ca o masca) cat sunt la dus.
    Hidratare: dimineata, eu folosesc intotdeauna numai crema dermatocosmetica de genul stralucire / hidratare pentru toate tipurile de ten (nu folosesc niciodata creme de ten gras, nu fac decat sa produca si mai mult sebum). Personal, prefer cremele Biotherm sau Boots No. 7. Daca am o perioada cu multa productie de sebum, folosesc pe frunte Bioderma de matifiere, dar numai pe frunte. Toate cremele mele de zi au SPF, minim 15.
    Ingrijire ochi (tot dimineata): Shiseido Wrinkle 24 Resist sau Kiehls Creamy Avocado Eye Treatment.
    Seara ma demachiez efectiv cu ce am la indemana (poate fi si lapte demachiant Farmec, poate fi apa micelara, poate fi un mix de apa florala cu ulei de jojoba). Clatesc cu putina apa sau cu spray cu apa termala. Folosesc in mod obligatoriu crema de ochi sau un ulei vegetal in zona ochilor si pe gat (sunt foarte atenta la ochi, mi se pare groaznic sa ai fata intinsa si gatul incretit). In acest moment, am ulei de jojoba in casa.
    O data pe saptamana, masez zona ochilor si cu vitamina A uleioasa, pe care o tin la frigider. In majoritatea serilor, folosesc o crema de noapte tot de hidratare / stralucire din aceleasi game ca dimineata sau un ser (imi place foarte mult Biotherm Blue Therapy Serum In Oil, dar o varianta decenta destul de apropiata ca efecte este serul Body Shop cu vitamina E). Am seri in care folosesc pe toata fata numai ulei de jojoba, dar nu mai des de 1-2 dati pe saptamana.
    Saptamanal, folosesc o masca de fata: de preferinta, argila verde. Acum am si masca REN Glycolactic, dar si argila e foarte ok.
    Merg la cosmetica o data la 6-8 saptamani, pentru ca imi scot des punctele negre singura, seara (am mai scris pe blog ca punctele negre sar ca niste popice dupa aplicarea de miere). Uneori, daca am chef, folosesc un gel exfoliant la baie (cel mai bun mi se pare, de departe, cel de la Avene pentru ten sensibil).
    Am grija sa ajut dermul (stratul pielii de sub epiderm) sa ramana ferm cu 3 tratamente anual de Intraceuticals si Sublime si incerc ca absolut intotdeauna cand fac masaj corporal, sa fac si masaj facial macar 15 minute, din aceleasi motive de fermitate sub pielea vizibila, ca sa zic asa.
    Personal, nu am incercat niciodata mezoterapie, microdermoabraziune sau exfoliere chimica. Nici nu ma tenteaza sa le incerc, pe primele doua din motive de dureri / posibile urme cateva zile dupa procedura, iar pe ultima pentru ca mi se pare cam ciudat sa am zilnic SPF 50 pe fata. SPF 15 – 20 mi se pare obligatoriu, dar un strat super gros de protectie solara… ei bine, nu ma simt confortabil cu ideea.
    Sper sa iti fie de folos experienta mea. Apropo, cele mai bune uleiuri vegetale se cumpara de pe Elemental.ro, dar vezi sa nu iei prea multe, caci expira repede si nu apuci sa le folosesti🙂

  5. Draga Alina, eu ador uleiul de argan pe par. Daca te speli cumva dimineata pe par, incearca sa pui uleiul de argan seara, inainte de culcare – si sa vezi ce stralucire si femitate va avea dupa… Si uleiul de jojoba este ok, chiar daca nu se compara cu cel de argan, dar are si el efecte bune.

  6. Multumesc pentru raspuns. Vroiam sa te mai intreb de cremele nuxe si dava ar fi bine sa folosesc creme numai de la o anumita firma.
    Ce parere ai de aoro.ro ( au preturi ok)

  7. Draga Simona, mie imi place Nuxe. Nu cred in folosirea exclusiva a unui brand. In fine, nu am mai comandat nimic de pe Aoro de cativa ani pentru ca doua parfumuri luate de la ei mi s-au parut fake si nu am vrut sa mai experimentez.

  8. Miranda, pana acum mi-am luat demachiant bioderma sensibio, bifazicul de la farmec, serul si crema de zi biotherm blue therapy, crema de noapte antiriduri boots no7, cateva masti apivita. crema de ochi de la schiseido nu am gasit-o. Ce altceva imi recomanzi? Oricum am luat cateva mostre pt ochi din sephora.

  9. Simona, crema Shiseido cu pricina se gaseste in orice duty free. Daca nu, cred ca e in Madison cea de la Kiehls cu avocado, dar nu intra la fel de usor in piele. In fine, uita-te dupa o crema de ochi Biotherm, daca nu le gasesti pe primele doua. Sper sa iti fie de folos🙂

  10. Iti multumesc pentru promptitudine. Din pacate in dutyfree-ul din Constanta nu se gasesec produse Schiseido, de fapt in toata Constanta:).

  11. Baaaaiiii…eu una apreciez ceea ce ne impartasesti! nu prea inteleg eu care e motivatia de a scrie in continuare…dar sper sa tooooooot tinaaaaaa!!!! :)))) Uite si tu….eu singura nu ajungeam la o asa conluzie despre miere! :))) Sper sa fi avut niste sarbatori cum ai urat tuturor in articol, fericite si luminateeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!

  12. Buna, Miranda! ce parere ai de aparatele acelea” face sauna”? Ma incanta ideea sa ma ”aburesc” o data pe saptamana, dar nu stiu daca e benefic s-o faci prea des.
    Si mai vroiam sa te intreb de INTRACEUTICALS. Ce presupune, ce efecte are si cam cat costa? Merci, o seara placuta!

  13. Ai intotdeauna niste sfaturi foarte bine formulate,profesionist.
    Ritualul de ingrijire pe care l-ai mentionat e super tare,adevarat.
    Eu sunt fan bb creme coreene si am de la skin79 bb cleancerul,bb skin79 crema fond de ten roz si iluminatorul,si m-am obisnuit de un timp sa condensez ritualul de imfrumusetare cu aceste produse multifunctionale.Cleancerul e un gel cu oxigen activ,bb cremele de la skin79 au spf mare pana la 50 plus,ingrediente toate naturale .Sunt multumita .Binenteles ca trec pe ca cosmeticiana o data la 2 luni-trei.. sa ma curete profi ,si hidratare,detoxifiere periodica ca la carte ,igiena atenta,dieta fara bazaconii tip fast food si cola,nu fumat,si masal limfatic macar o data la doua saptamani iar miscare cat pot de des,macar mersul pe jos

  14. Buna, Oana, eu nu sunt deloc fan aparate de tip sauna. Am un inceput foarte timid de rozacee, am facut si o sedinta de IPL care mi-a mai stagnat chestiunea, asa ca nu ma dau in vant dupa nimic care poate duce la transpiratii si inrosiri de piele excesive. Desigur, acele aparate iti tin capul in afara, dar… Inteleg ca acum exista unele mai moderne fata de ce am incercat eu acum cativa ani – dar, personal, daca vreau sauna, ma duc chiar la sauna.
    Intraceuticals este, pe scurt, un kit de produse cu o molecula mai speciala, care este impinsa prin oxigenare intensiva in piele, catre derm si care isi face simtit efectul timp de o luna, constant si cumulativ. Ce diferentiaza fata de orice aparat cu oxigen hiperbaric, este de fapt substanta cu molecula minune (nu stiu cum sa explic mai bine, dar sunt multe detalii pe net), nu aparatul in sine. Efectul pe moment este asa si asa, dar timp de o luna apoi, se vede o piele tot mai odihnita. Produsele Intraceuticals fara aparat nu valoreaza mare branza, la fel si aparatul fara produse. Molecula este insa foarte scumpa, asa ca o sedinta standard este 100 de euro, daca imi amintesc corect. Eu fac maxim 3 intr-un an, dar abonamentele tipice sunt de 6-8 sedinte, cu frecventa lunara.

  15. Draga Alexia, multumesc pentru aprecieri, dar te rog sa opresti postarile de tip reclama. Sunt deja 5 comentarii de la tine despre aceleasi produse, sunt convinsa ca sunt produse bune, dar vor ajunge sa arate a spam si voi fi nevoita sa le sterg – si e pacat, ideea este sa discutam si sa impartasim, toate prietenele blogului, cat mai multe informatii utile pentru tenul nostru.

  16. Eu am tot 30+ si desi nu am nici un rid inca, a inceput sa ma preocupe extrem de tare aspectul. In afara de crema cu SPF pe care o folosesc cu sfintenie vreo 8-9 luni pe an, m-am hotarat sa introduc ingrediente cu proprietati antiageing recunoscute in rutina mea si un exfoliant pe baza de acid glicolic. Ca sa imi dau seama ce functioneaza cu adevarat, m-am decis sa introduc doar cate un singur produs nou si sa astept cel putin o luna pana a imi forma o parere. Nu am avut niciodata probleme cu tenul, doar cateva cosuri in perioada aceea a lunii sau dupa o seara de club plina de praf si mizerie. De cand folosesc exfoliantul – are aproape doua luni – nu mi-a mai aparut nimic. Evident ca nu dupa prima aplicare. O sa va mai povestesc.
    Sper sa scrii mai des.🙂

  17. Eu folosesc p[eria Clarisonic de 3 luni de zile si mi-a schimbat tenul complet . In bine. Nu imi imaginez viata fara ea acum. Ideea e ca pregateste tenul pentru cremele de fata. Degeaba te dai cu ceva scump pe fata daca nu intre in piele din cauza impuritaitlor.

  18. Ai dreptate, Mihaela. Postarea mea era despre faptul ca exista si alternative mai ieftine – este o chestiune de alegere, preferinte si nevoi. Ca sa iti dau un exemplu, eu nu mi-am luat o asemenea ustensila, dar am dat aproape 600 lei pe o periuta electrica de dinti, desi sigur sunt si variante mai accesibile. Am dat acest exemplu doar ca sa subliniez ca fiecare are nevoi diferite si face alegeri in consecinta.

  19. Buna Miranda, am descoperit ce i drept blogul tau un pic mai tarziu,dar sunt foarte bucuroasa ! Care din cele doua masti ( REN Glycolactic si cea de la.Alba botanica) ai recomanda o ca fiind mai eficienta in lupta cu punctele negre? Multumesc mult

Lasă un răspuns

