Bazarul stiintific de pe ten

De cand ma stiu, m-am razboit cu tenul gras, acneea si toate bucuriile adiacente care decurg de aici. Am mai povestit despre aceste lucruri pe blog si nu voi relua istoria, mai ales ca am subliniat cat de mult bine mi-au facut, de fapt, tratamentele din adolescenta cu frunze de varza, alge, argila, banane si arnica. Acum, la 30+, am alte dileme care ma streseaza: tenul a ramas gras si cu porii foarte deschisi, deci cu n puncte albe si negre si ocazional cu acnee inflamatorie razleata. Adaugam insa o zona a ochilor foarte, foarte uscata si riduri sub ochi (nu laba gastei, care s-ar fi corectat foarte simplu cu orice injectie cu vreun neam de filler).

So….? ImagineEu am o reteta simpla, dar care functioneaza perfect cata vreme este urmata fara abateri – si care ma ajuta sa pastrez tenul la un nivel absolut decent. Pe scurt, consta in:

  1. In fiecare dimineata, demachiez tenul cu orice apa micelara sau cu orice demachiant (acum am un Gerovital oarecare), il clatesc si aplic un strat gros de miere, pe care il las cat fac dusul, dupa care il indepartez cu apa calduta. Acesta este un pas peste care nu sar: fara exceptie, in fiecare dimineata, chiar si in deplasari, cand dispar cu mierea de la micul dejun al bufetului de la hotel🙂.
  2. Dimineata (dar mai degraba nu) sau seara, la nevoie, cu tampon steril, storc orice punct alb sau negru care imi sare in ochi. Punctele sar mai repede dupa miere😀. Daca am stors puncte de orice fel ar fi, calmez fata cu putin ulei de jojoba.
  3. In fiecare zi, folosesc crema de ten normal (specifica de zi, respectiv de noapte, dupa caz). Nu folosesc niciodata crema de ten gras / acneic, mi-au facut intotdeauna mult rau.
  4. In fiecare dimineata si noapte, folosesc crema de ochi Shiseido din poza, care chiar este o chestie ce da rezultate. Costa mult, dar e cu totul alta poveste dupa ce o aplici, comparativ cu orice altceva am mai incercat. Acum o iau numai din duty free, unde sunt oferte destul de ok la pachetele de cate doua.
  5. Noaptea, inainte de crema, alternez un ser sau un ulei de jojoba. La fel, cam la 2-3 zile, sub crema de ochi, ma joc cu putina vitamina A uleioasa. In plus, o data la 5 saptamani, merg la cosmetica si mai scot si acolo cosuri si aplic diverse masti. Insa oricum, saptamanal, imi aplic, dupa caz, masca home made din argila verde sau din miere si aspirina netamponata.

Stiti ceva? Chiar functioneaza. M-am jucat cu mobilul si am facut o poza pe care o aveti in acest articol, cu dovada produselor. Lipseste mierea din fotografie, dar daca ar fi sa reduc toata lista de mai sus la ceva, as reduce-o la exact 3 produse: miere, crema Shiseido de ochi si orice crema hidratanta pentru ten normal / ulei de jojoba.

P.S. Rexaline din poza este un super, super truc pentru ochi odihniti si foarte frumosi, mai ales cand sunteti obosite sau alergati colo-colo de Sarbatori. Hidrateaza instant incredibil, incat aproape ca nu mai este nevoie de anti-cearcan. Fireste, este doar pentru moment, dar chiar e o super inventie🙂

6 păreri la “Bazarul stiintific de pe ten

  1. Cam asa este si tenul meu. Pana acum nu m-a ajutat nimic in mod spectaculos. Ma mai ajuta gelurile de spalat fata, am vreo 5, 3 de la Neutrogena, 2 de la Garnier, pe care le alternez. Am sa incerc si eu cu miere. Exact cum zici tu cremele pentru ten gras fac mai mult rau decat bine.

  2. Ioana, chiar astept vesti cum iti va merge cu mierea. In mod normal, iti va dezinfecta porii si vei putea sa scoti constant mai usor punctele albe si negre, iar uleiul de jojoba iti va da hidratarea corecta. Daca ai cosuri rosii, masca cu aspirina netamponata diluata cu apa si amestecata cu miere chiar este de folos. Eu am ajuns sa cred foarte mult in mixul de naturiste si cosmetice de sinteza de calitate…

  3. Executat, prima impresie e ca lasa tenul luminos, o parere pertinenta si clara abia dupa 1-2 luni de folosire constanta. La mine tot ce e nou e grozav, abia dupa un timp imi dau seama exact cum sta treaba. Si pentru par a fost buna mierea, in combinatie cu ou si tot felul de uleiuri. O sa cumpar si ulei de jojoba. Acum am o combinatie de uleiuri pentru ten gras de la Clarins, foarte laudat, nu l-am folosit constant, pentru ca uneori am scapat prea mult si mi-a ingrasat mai tare pielea.
    Cu cosurile nu am treaba, doar daca mananc multe prostii. Ce zici de crema Reve de miel de la Nuxe? M-ar tenta, ca tot mi se termina crema.Multumesc pentru sfaturi?

  4. Draga Ioana, Reve de miel de la Nuxe mi se pare cam grasa pentru un ten deja gras. Eu nu m-am impacat cu ea. Daca iti iei uleiul de jojoba si incepi sa il folosesti des, incearca sa ai la indemana si niste tifon ca sa poti tampona eventualul surplus si sa nu iti ramana fata uleioasa – probabil ca la inceput vei pune cam mult si nu intra in piele la fel de usor ca o crema. Vezi ca masca de argila verde pe zonele scapate de sub control cu sebumul face minuni, chiar daca doar pentru moment. Eu imi mai pun pe frunte cat stau dimineata la cafea. Rad ai casei de mine, e funny, dar e util.

  5. Buna. Vreau sa-ti spun ca citesc de cativa ani tot ce postezi aici,dar nu am avut posibilitatea sa las comentarii. Cum se numeste crema de la Rexaline si crema de la Shiseido ?

Lasă un răspuns

