De ce nu as da bani chiar pe orice?

Intrebarea din titlul articolului poate sa para si redundanta, si hilara. Raspunsul este simplu, banuiesc: pentru ca nu merita. Reflectam la cat de scumpe sunt serviciile cosmetice uneori fara sens cand am gasit, intamplator, o relatare pe net despre patania acelei mulatre arse la Silhouette cu un laser folosit necorespunzator.

Va spuneam in urma cu ceva timp ca am cateva ponturi cu saloane, tehnici si produse care nu merita banii. Si asa este. De exemplu, sa spunem X, este un salon frumos si all inclusive. Dar daca este sa o cred pe una din manichiuristele pe care le frecventez, acolo ati putea avea sanse sa fiti tratate de junioare in formare. Si daca e cumva adevarat acest lucru, apoi inteleg usor de ce pot sa apara si rateuri – si rateuri care costa mult.

In domeniul de beauty, cea mai mare problema este, probabil, migratia personalului si de aici decurg foarte multe greseli de tratamente, de abordare si de relationare. Iar managerii saloanelor de beauty se confrunta cu mari costuri de chirie pentru spatiul unde lucreaza, cu costuri ridicate pentru produsele care se vand, desi nu sunt poate cele mai performante. Si asa ajungem la costuri foarte, foarte ridicate ale procedurilor, fara ca rezultatele sa fie neaparat exceptionale.

Sa explic:

Varianta A: tratament cosmetic de tip spa. Inseamna o locatie de lux, deci chirie mare. Inseamna decor high end, deci costuri mari cu mobila etc. Inseamna mai mult decat curatenie, deci costuri cu prosoapele, cu detergentii etc. Inseamna reconfortarea clientei, deci investitie in halatele cosmeticienelor, in linia muzicala etc. Inseamna produse de care se spune ca ar fi wow si care sunt, fara exceptie, scumpe. Iar pretul final al tratamentului cosmetic ajunge sa se invarta lejer la 300-450 lei.

Varianta B: tratament cosmetic si atat, intr-un salon curat si atat. Nu tu muzica mai stiu eu de care, nu tu produse scumpe, nu tu decor. Totusi, atentie la nevoia clientei, ceva produse naturale, ceva masti farmaceutic preparate etc. Pret per tratament: 100-200 lei.

Varianta C: ca la B, inclusiv la costuri, dar cu produse cosmetice „profesionale” insa mai degraba de liga inferioara si in salon mai degraba uzat, daca nu chiar murdarut.

Ce alegeti?

Sa fiu sincera, eu, din experienta, stiu ca rezultatele pe termen lung, la nivel de piele, sunt cam la fel la variantele A si B, iar varianta C as evita-o cu orice pret (desi, in mod ciudat, acestea sunt saloanele aglomerate, chiar daca NU sunt de fapt in mod real ieftine). Eu, din toate motivele prezentate mai sus, as alege B. Insa cu varianta A ai sanse sa iti satisfaci ego-ul si fumurile de fita mai bine sau, pur si simplu, sa te rasfeti. Depinde de la caz la caz.

9 păreri la “De ce nu as da bani chiar pe orice?

  1. Corecta judecata ta! Pana in 2009 am locuit in Bucuresti, mergeam la un salon pe Decebal, frumos, ambianta placuta , muzica de genul A. Tratamentul cosmetic ajunsese la 250 ron, dar intr-adevar eram multumita de rezultate. Acum lociesc in Alba Iulia, m-am reintors acasa dupa 10 ani de capitala si am reinceput sa o freventez pe cosmeticiana mea(o stiu de vreo 8 ani). Aici tratementul e 58 ron, rezultatul acelasi, tipa este insa foarte priceputa, are propriul salon si cliente garla….
    Sunt in oras si preturi gen 350 – 400ron, chiar daca e provincie dar o prefer pe Mari datorita rezultatelor vizibile, merg la tratament o data la 2 luni.
    Bine ai revenit Miranda!

  2. e o greseala de recrutare, din pacate persoanele care se lanseaza in afacerile de infrumusetare omit deseori esentialul recrutarea corecta si un training de baza care evident lipseste….

  3. Fashionsensitive, eu mergeam la Cristina de la Q Studio. Nu am mai ajuns insa de mult timp pe acolo, m-am enervat cumplit cu receptionista. Pe scurt, si eu caut cosmeticiana pentru extractie de puncte albe si negre…😦

  4. mor de ras knd vad cate o pocitanie iesind de la cosmetica, dar ea e convinsa ca e o zana. mi s-a intamplat nu demult. madama avea scafarlia pline de sarmalutze, s-a si pensat, hahahaha. o penibila.

Lasă un răspuns

