Va vine sa credeti?

Sa spunem ca o cheama T. Are 41 de ani si de la 28, isi creste singura fata. Sotul a parasit-o imediat dupa botezul fiicei, pentru o domnisoara care nu era mama, grasa dupa nastere sau infiorator de cicalitoare, ca multe femei care incearca sa se acomodeze cu noul statut de fiinta ce a dat nastere unei alte fiinte.

Numai ea stie cum a trecut peste divort, partaj, luat de la capat cu un copil mic, lipsa vietii sociale. In toti acesti ani, „prietenele” i-au fost alaturi: „Vai tu, draga, ce nenorocit, cum de l-ai suportat… dar tu esti puternica, draga, sa rezisti pentru minunea ta de copil” etc.

La nici 30 de ani, sarise la 90 de kg. Asa este la depresie, mananci. Si mananci cutii de inghetata, si salam, si sarmale, sa fie. Ca oricum nu este viata si pentru tine. La 35 de ani, avea 120 de kg. La 38, cand am cunoscut-o eu la un salon de beauty si mi-a povestit ce v-am spus mai sus, avea 142 de kg.

Azi, are 41 de ani, 80 de kg si foarte multa feminitate… la o piele ferma, intretinuta in acesti ultimi trei ani de dieta si sport, pusa in valoare de rochii vesele, colorate, care recupereaza un deceniu de tristete. Pe zi ce trece, mi se pare (si asa este) tot mai frumoasa. Si stiti ceva? „Prietenele” nu ii mai sunt alaturi – ca doar era mai interesanta grasa, nefericita, umila si social ratata, cu toata cariera ei de succes si copilul bine crescut. Insa acum, cu silueta, feminina, indrazneata… bleah!

Din punctul meu de vedere, bleah fata de ele, „prietenele”… Nu iti este prieten numai cel care iti este mai declarat sau nu la rau, ci si la bine. Insa trebuie remarcat ca renasterea din propria cenusa este cu siguranta o lupta pe cont propriu, in cele din urma. Prietena mea a slabit 62 de kg in trei ani, cu regim si sport, fara operatie. Insa, cel mai important, si-a recuperat viata. Iar cea mai fericita persoana de aceasta schimbare nu este ea ci… ati ghicit, nu? Fetita ei – care are acum modelul de viata si curaj chiar in fata.

10 păreri la “Va vine sa credeti?

  1. foarte frumoasa poveste, care arata ca intr-un final noi trebuie sa fim de partea noastra, nu sa ne bazam pe barbati sau prietene

  2. Asa este, Saby. Si se poate, chiar daca de obicei credem ca acestea sunt povesti din filme. Exista mai mult curaj decat credem.

  3. Emotionant de adevarata povestea, Miranda! Si nu mai putin, foarte frumos scrisa…Daca nu as fi vazut in profesia mea atatea cazuri mai mult sau mai putin similare, poate as fi crezut ca este doar o secventa frumos ambalata. Insa aspectul cu „prietenele” este verificabil in mai multe situatii, am observat chiar rautati de genul ” cum poti sa-ti lasi copilul cu sotul, iar tu sa te duci la cosmetica?”, „vai, nu te cred ca ai timp sa te dai cu creme si nu te ungi cu o tona de fond de ten” etc.
    Asa ca acest curaj, de care vorbeai si tu, trebuie sa ni-l gasim fiecare in noi insine, in primul rand!

  4. Toata admiratia pt prietena ta! E o luptatoare! Faza cu prietenele. ma rog asa zisele prietene e reala si vad si in jurul meu…nu stiu daca exista o prietenie completa, sincera si dezinteresata intre 2 femei…Imi pare rau ca spun/simt asta ca na suntem aici intre fete, dar eu una in timp m-am apropiat de mama si am gasit o foarte buna prietena.
    Am 2 prietenii de 15 ani…dar intotdeauna mi-am impus niste limite de implicare…si pana acum mi-a fost bine asa.
    Asta sunt eu, bine – rau…va las pe voi sa spuneti.

  5. Frumoasa poveste! Emotionanta si vibranta, care aminteste inca o data ca o femeie nu renunta, ci este o luptatoare, ca adevatii prieteni sunt alaturi mereu, indiferent de cat indica cantarul! Si ca merita sa lupti pentru tine, asta inseamna respect pentru persoana ta, si pe copilul tau il faci sa fie si mai mandru de tine!

  6. Miranda,
    ma intereseaza regimul de viata pe care l-a adoptat prietena ta. Detalii despre dieta si sport. Vreau sa slabesc vreo 5kg si nu stiu cum sa fac sa fie bine pt ca nu am o piele foarte elastica. Am tenul incredibil de uscat.
    Fac de ceva vreme niste tratamente hormonale (n-am incotro) si am luat aceste kg care ma indispun continuu.
    Nu pot sa iau pastile de slabit ca mi-e teama ca ce tratez cu hormonii stric apoi cu prostioarele astea.
    In plus am trecut de 30 ani si am decis sa activez programul „healthy mode”. Imi imaginez ca e ca la tel. mobil unde ai optiunea de a selecta diferite profile. 🙂 Doar ca trebuie sa il configurez..
    Asadar, ce fel de sport a facut prietena ta si ce dieta a tinut daca a avut asa rezultate fabuloase?

    Merci,

  7. Anna, face mult cardio (banda, bicicleta). Mananca, in principiu, fara zahar, fara mezeluri, fara dulciuri de hipermarket, fara grasimi (exceptand pestele si uleiul de masline), fara fainoase procesate (maxim paine de secara cumparata), fara cartofi, cu orez extrem de rar si de putin. Gateste singura relativ in stil Montignac, pe scurt. Dar sa stii ca trebuie sa ai grija de piele, cu crema si de ten, si de corp, si de ochi, de doua ori pe zi… Acesta este un stil de viata.

  8. Inteleg ca a renuntat la zahar, carbohidrati si grasimi. Plus sport. OK. Am cartile lui Montignac dar nu prea am timp sa gatesc. Dar pot sa adaptez..
    Ai idee daca pilates da rezultate in pierderea kg? Ma atrage mai mult decat banda.
    Cu pielea am grija de cand ma stiu. Creme, masti, seruri, tratamente, ape termale, protectie solara, etc. Dar tratez efectele si nu cauza. Ca tenul tot foarte uscat este daca indraznesc sa nu-i aplic o crema extra mega hidratanta. Ma chinui sa beau apa zi de zi dar la capitolul asta sunt deficitara. Uit constant chiar si cand am paharul/sticla pe birou.
    Am reusit sa gasesc 2 creme care fac fata (una de la Maria Galland si una de la La Roche Posay) si le alternez.
    Stii vreun fond de ten foarte hidratant? Eu am folosit Channel, Lancome, Maria Galland, La Roche Posay, Vichy. Lancome si Maria Galland se apropie destul de mult de ceea ce imi trebuie dar e loc si de mai bine.
    In beauty advisori nu prea am incredere ca ma gandesc ca imi recomanda mai degraba ce au in target la vanzare decat ce ar fi optim pentru mine, asa ca m-ar ajuta o recomandare.
    Thanks!

Lasă un răspuns

