De ras, de plans

Am ajuns intr-o galerie comerciala oarecare in acest week-end, intr-un magazin de haine. Vanzatoarea a ramas foarte contrariata ca am vrut musai (adica din motive de timp si pentru ca asa am avut chef) sa probez un sacou direct in magazin, direct in fata oglinzii, peste tricoul din dotare  – si nu in cabina. Scena ar fi fost comica, daca nu enervanta. Cand am iesit, fara sa cumpar, dar dupa ce am pus cuminte sacoul la loc pe umeras, in raft, am auzit un „Ce cliente!” mirat si ofensat. Naturaletea nu are ce sa caute in magazinele bucurestene… 😦

14 păreri la “De ras, de plans

  1. Miranda, tot e bine ca nu ti-a vorbit la per tu- cum patesc eu frecvent! Si eu probez direct la oglinda din magazin – economisesc timp! Tot e bine ca nu s-a uitat chioras pentru ca ai deranjat-o fara sa cumperi! Deja incep sa am senzatia ca eu deranjez vanzatoarele cand caut haine sau cer haina de pe manechin la proba! Iar cand imi cauta ele o marime la un alt magazin – e de poveste, trebuie sa le cer eu express sa faca asta, si doar o zi doua se pot rezerva lucrurile cu pricina! Traim in Romania si ar fi bine sa ne obisnuim nu-i asa? 🙂

  2. In legatura cu naturaletea de care vorbeai nespecifica magazinelor bucurestene. Si-n Iasi e la fel… M-am saturat de atata ipocrizie, e clar ca se aplica principiul „curvei virgine”. Mi-a s-a intamplat de n ori lucrul pe care il povestesti. Crezi ca pentru ele conteaza?

  3. Incep sa cred tot ma mult ca vanzatoarele din Romania isi imagineaza ca intr-un magazin vii ca la biserica, ca ar trebui sa te inchini la umeras, sa pupi mana „consilierei” si sa zici bogdaproste cand ti se permite sa scoti umila cardul sa platesti… Nu este peste tot asa, din fericire, dar sunt destul de multe magazine care te imbogatesc cu asemenea experiente metaforice.

  4. Miranda, am patit totusi si faza contrara aseara: cautam o palariuta la Stradivarius asortata la trench. Am sunat acum ceva zile, nu era pe stoc am lasat numarul de telefon dar fara prea mari sperante. Minunea e ca aseara m-au sunat, palariuta venise si mi-au si rezervat-o. Deci se poate 🙂 Poate o sa reusim sa o facem nu doar o intamplare singulara, ci o filozofie de viata in cativa ani.

  5. Din pacate nu sunt vanzatoarele de vina…ce poti sa le ceri? Nu au nici un fel de cultura, nu li se ofera training, nu li se explica cum se impune sa se poarte iar sefii lor nu sunt vigilenti…sa mai spunem ca li se ofera si un salariu de nimic? Nu e vina lor, e vina conducerii acelor magazine care nu iau masuri, care angajeaza fete ce nu au habar pe ce planeta sunt, nu sunt deloc atenti la comportamentul lor ci se bucura ca le pot plati putin, ca ele accepta munca de 12 ore pe zi si etc..

  6. Laura, ai dreptate. Sunt putine magazine unde intru pentru ca efectiv imi face placere. Este un magazin evreiesc pe care il frecventez, mai mult construit ca un outlet unde pierd si cate o ora desi sunt putintele produse dar evreul e magnific.Sunt implicati mai multi factori dupa cum bine ati spus…Solutii exista, dar mai greu de implementat.

  7. De ce dezvinovatiti voi vanzatoarele? Tocmai pentru ca e criza si nu vand – desi eu in mall-uri vad contrariul – ar trebui sa fie si mai amabile cu clientele, ca sa le atraga. Bine, si eu sunt nervoasa la servici – o sa bat clientii pentru asta? 🙂

    Fetele alea sunt platite, e jobul lor, nu le mai cautati chiar atatea scuze.

  8. @ Adelina Stefanescu: Care e magazinul despre care vorbesti? Cum se numeste, unde e localizat si cam ce preturi si haine are?

    Mersi.

  9. @ Laura: Este situat in Vaslui, langa biserica Sf. Ioan Botezatorul. Nu are un nume, nu m-am uitat exact. Atunci cand aduce marfa e super. Mi-am luat niste pantofi de la Madden noi-nouti – 45 de lei. Preturile sunt ok. Marfa e diversificata. Iar el cand e acolo, e Dumnezeu. Nu te mai lasa efectiv sa pleci. Nu sta in permanenta dar de regula atunci cand ma duc il gasesc. Sper sa-ti fi fost de folos.

  10. Eu probez intotdeauna in magazin si nu s-a uitat nimeni urat la mine, cred ca ai avut ghinion cu vreo „fatuca” patrunsa de importanta job-ului ei.

  11. Eu cred ca depinde mult si de noi :). Daca esti prietenoasa, sunt si ele prietenoase( in general);iar daca esti cu nasul pe sus, vei fi tratata cam la fel . Asa ca… incercati si voi 😉

  12. Nu e vorba de naturalete, e vorba de mintea ingusta pe care o au duduile de pe aici, mai ales cele care vand in niste magazine „de lux”. Se poarta de parca ele ar fi patronul magazinului si nu simple vanzatoare angajate sa fie la dispozitia clientului si, cu siguranta, cu un salariu care nu le-ar permite nici macar un produs din acel magazin.
    Au doar nasul pe sus si ilustreaza perfect :” prostul nu e prost destul pana nu e si fudul”

Lasă un răspuns

