Despre bugetul de beauty

Am primit cateva comentarii pe blog despre faptul ca scriu despre solutii scumpe de beauty. Nu sunt detinatoarea adevarurilor cosmetice si am ales, dupa ani in care nici eu nu mi-am permis cine stie ce rasfat, variante pe care le consider eficiente, chiar daca sunt mai scumpe.

Care sunt insa alternativele lor ieftine? Sa le luam pe rand:

1. Dupa cum stiti, sunt dependenta de Cellu M6. Aici lucrurile sunt simple. De la celulita grad 3, acum nu mai am celulita vizibila. Cellu M6 mi-a rezolvat problema in 2,5 abonamente, deci 3 luni, insa cu dieta si sport pe langa. In cazul in care as fi facut doar sport si as fi tinut doar dieta, as fi economisit 5400 lei, dar as fi pierdut celulita nu in 3 luni, ci in 2 ani.

A fost, drept urmare, o decizie simpla de timing, tinand cont de nevoile si obsesiile mele. Slabisem atunci 17 kg, dupa o perioada foarte grea si eram disperata cand imi vedeam pielea.

Nu trimit pe nimeni sa cheltuie banii pe Cellu, dar va spun ca este o varianta care merge (repet, numai daca se dubleaza cu dieta si sport). Nu merg insa cremele anticelulita, mai bine sa va dati cu un ulei simplu de migdale de la Plafar… Si, chiar daca risc sa va plictisesc, va spun ca este necesar sa faceti sport si sa tineti regim.

2. Am avut ani de zile hipersudoratie. Nu exista absolut nici o solutie sa fii uscata la axila in acest caz, decat un derivat de botox si un cost de 750 euro anual. Aici, nu am solutii cu variante ieftine… iar spalatul de trei ori pe zi si antiperspirantul nu rezolva nimic. Insa m-am resemnat ca trebuie sa strang bani anual ca sa nu mai am balta pe camasi, oricat de dizgratios suna.

3. Folosesc machiaj din Sephora, numai Lancome, Dior, YSL, Estee Lauder si Guerlain. Trusa mea costa, in total, 1600 lei si o reinnoiesc la 1,5 ani. Adica ma duce la cam 100 lei/luna. Cand ma dadeam cu L’Oreal et co. aveam zeci de farduri si ma costau tot cam atat, in final.

Sunt  de acord ca L’Oreal este ok. Numai ca, in mod paradoxal, la cate cosmetice imi place sa am, alegand din parfumerie, ies mai ieftin in Sephora. Este, desigur, valabil doar pentru mine si este strict alegerea mea. Va spun insa ca, de exemplu, diferenta de calitate este vizibila (nu insa pentru marci care nu sunt mereu la inaltimea raftului, dupa cum am mai discutat in blog: make-up-ul Clarins, unele farduri de ochi Dior, fondul de ten Shiseido etc.).

4. Folosesc numai creme profesionale sau semi-profesionale ori dermatocosmetice. Stiu ca exista si game ok, daca nu aveti probleme particulare cu tenul: Apidermin (ten uscat), Aslavital, Gerovital (ten matur), Elmiplant (ten normal), dar imi place sa cred ca dermatocosmetica si tratamentele la salon ma mentin cu o fata care este luata in mod constant drept mult mai tanara decat varsta reala. Oricum, renunt oricand la pantofi pentru o crema de calitate.

5. Cheltuiesc cam mult pe parfumuri, pantofi, posete si bijuterii. Numai ca aici este rasfatul meu, alaturi de carti, multe carti.

Daca frumusetea ar fi rationala, am fi toate contabili by default. Eu cred insa ca beauty-ul tine de placere, rasfat, alaturi de bun simt si respect fata de sine. Numai ca si aceasta, ca si celelalte fraze, reprezinta doar opiniile mele. Drept urmare, sunt niste enunturi subiective.

Va multumesc ca sunteti alaturi de mine zi de zi, doamnelor si va urez sa veti un martisor minunat, toata aceasta saptamana!

40 de păreri la “Despre bugetul de beauty

  1. Minunat articol Miranda! Exact asta credeam si eu despre tine pana acum si nu imi placeau comentariile rautacioase :). O primavara minunata iti doresc 🙂

  2. Eu nu am nimic impotriva solutiilor tale de infrumusetare, dar exista nume nu atat de sonore pentru urechile noastre care fac produse mai bune decat Dior, YSL, etc. In materie de machiaj cel putin (si nu e vorba de bani mai putini) produsele Urban Decay, Benefit si Too Faced (toate numai de la Sephora) sunt mult mai bune. Eu cred ca cei mai frumosi pantofi sport ii face Adidas, cei mai tari blugi Levi’s, iar Dior si YSL fac haine (Dior mai reuseste si niste parfumuri din cand in cand). Iar in ceea ce priveste parfumurile exista destinatii in Bucuresti care sa-ti satisfaca apetitul pentru ele la un alt nivel fata de Sephora, cum ar fi Madison, Beautik…..

  3. Absolut de acord, Roxana, insa alegerile de beauty raman, in esenta, subiective si foarte personale. De aici si existenta blogurilor, caci altfel nu mai simteam nevoia de pareri sincere si uneori emotionale si citeam toate doar reviste… Btw, si mie imi plac Madison si Beautik 🙂

  4. Buna Miranda. Sincer eu nu cred ca trebuie sa iti motivezi in vreun fel alegerile. Sunt ale tale. Este blogul tau. Ar fi culmea acuma sa renuntam si la micile noastre rasfaturi doar pentru ca alte persoana nu isi permit anumite lucruri. Fiecare se intinde cat ii este plapuma. Sunt sigura ca nu furi banii ca sa iti platesti rasfaturile, iar daca lucrezi pentru ei, e dreptul tau ce faci cu ei. Da exista si produse mai ieftine si poate chiar si mai bune, insa Doamne cat de bine ma simt cand imi cumpar cate un fard YSL 🙂 call me crazy 😀

  5. Miranda, si mie imi place foarte tare blogul tau si mi-as dori sa imi permit toate aceste produse. Uneori, strang bani 2 luni si imi iau un rimel de la YSL, care imi face niste gene de zici ca sunt false. Sau pentru parfumuri mai deosebite..Ce as vrea sa te intreb, daca nu te superi si esti dispusa sa raspunzi, este in ce domeniu lucrezi, sau ce job ai..Sunt curioasa pentru ca sa stiu si eu spre ce sa aspir 🙂

  6. Si eu sunt de parere ca alegerile pe care le facem pentru a ne intretine frumusetea sunt subiective. In fond, ce este obiectiv pe lumea asta? Daca tu te simti bine cu alegerile facute e ok. Fiecare se intinde cat ii este plapuma, dupa cum mai spunea cineva.

    Sau nu neaparat cat ii ajunge plapuma, ci si in masura de cat este interesata sa investeasca in frumusete, din punct de vedere financiar. De exemplu eu nu sunt interesata sa investesc sume prea mari in cosmetice, si adesea am reusit sa gasesc produse care sa ma multumeasca integral, fara a face gaura in buzunar (asta nu inseamna ca fac rabat la calitate – incerc sa gasesc produsele cu un raport calitate/pret cat mai bun). Indiferent daca sunt mai ieftine sau mai scumpe, important e ca produsele alese sa te multumeasca din punct de vedere al efectelor, in primul rand.

  7. Draga Miranda,
    Imi place f mult blogul tau,parerile opiniile si discutiile de aici,sfaturile tale in materie de beauty,noutatile pe care le-am aflat si eu si multe altele.Mi-as dori si eu sa-mi permit niste creme bune[imi place mult Guerlain,mai ales crema cu extract de orhidee imperala,tratamentul cu Cellu M6 de care ziceai ca este bun etc]dar situatia mea financiara….:)Am 33 de ani si impreuna cu sotul meu ne ocupam de o activitate pe cont propriu(nu as vrea sa dau aici prea multe detalii)dar fara rezultate adica fara profit.Idea e ca nu sunt prea multumita de ceea ce fac,nu ma simt o femeie implinita absolut deloc as dori sa-mi spui tu ce ai face in locul meu?Mi-ar place sa am eu afracerea mea un magazin cu cosmetice dar cu criza asta…nu stiu ce sa zic

  8. Iti doresc numai bine si o primavara cat mai frumoasa si imi cer scuze daca te-am abordat cu un altfel de sfat.Mi-ar placea sa am o prietena asa ca tine..:))

  9. Draga Anca, multumesc de incredere si mai ales de vorbele atat de frumoase. Intamplator, stiu destule si despre cosmetice, si despre bugete limitate si despre mici afaceri. Asa ca da-mi voie sa fiu avocatul diavolului, de data asta, ca sa evidentiez riscurile posibile.
    Referitor la cosmetice
    1. Crema Guerlain nu face minuni. Este, inainte de orice, o propunere de marketing. Nu iti va schimba radical tenul si nu iti va ridica cu adevarat moralul. Mai bine du-te la o cosmeticiana buna, faci tratamente adecvate tenului tau, dai mai putini bani si te relaxezi 2 ore la un masaj facial.
    2. Cellu M6 se merita numai daca ai cu adevarat probleme de celulita, esti dispusa sa suporti ceva durere (este un masaj constant cu niste ventuze care actioneaza paralel) si numai daca ai de gand sa faci ceva sport si sa tii cu adevarat dieta. Celulita dispare cu ultimele doua si fara Cellu, dar in ceva mai mult timp.
    Referitor la afacere
    Un magazin de cosmetice poate functiona daca: a) aveti stoc luat in conditii de retail, ca la saloane, adica aveti plata la furnizor la vanzare, ca sa nu tii banii blocati in produse ce nu se vand – este destul de greu de obtinut; b) spatiul comercial are vad si produsele sunt vandabile – marci cunoscute, preturi acceptabile; c) chiria e modica. Nu stiu in ce oras esti, dar in Bucuresti chiriile sunt prohibitive si patronii micilor magazine muncesc de multe ori numai ca sa-l imbogateasca pe proprietarul spatiului.
    Date fiind aceste aspecte, tu esti cea mai in masura sa iti decizi drumul. Stiu cum este sa fii suparata si stresata, dar nu uita ca esti tanara si cu o familie care te sprijina. In asemenea context, se poate orice, cu conditia sa fii optimista, dar realista. Bafta!

  10. Miranda, eu te apreciez tare mult, iti multumesc ca ne impartasesti si noua din secretele tale. Pentru unele vreau sa-ti multumesc (Clarins si rimelul de la Dior, astea mai recente) si multe altele. Nu trebuie sa iti motivezi alegerile, e optiunea ta ce folosesti, iar rautatile nu le baga in seama. esti prea ‘calda si delicata’ in postarile tale ca ti se adreseze rautati! O primavara frumoasa cu multa sanatate iti doresc!

  11. Deci daca dai 5000 lei pe un tratament anticelulita ai bun-simt si respect de sine. Daca folosesti o crema anticelulita de 30 lei – care functioneaza pt ca daca la tine n-a functionat nu inseamna ca nu functioneaza la nimeni – esti o nesimtita. lol, ce tampenie. Te citeam cu placere, zau, dar fazele astea de snobism si gratuitati nu le pot intelege. Da femeie 10 000 lei pe luna pe frumusete daca asta vrei, dar nu inseamna ca alea care nu vor sunt toate niste nesimtite, neingrijite, urate, grase etc etc. Am 23 de ani. Am 46 kg. Mi se cere buletinul cand merg in cluburi pt ca arat prea tanara. Bugetul de beauty? O crema buna si ieftina, o crema de corp, un fond de ten Bourjois pt ca e usor, ma pensez si ma epilez singura, pillates in fiecare zi ca e pe gratis, baschet si excursii pe munte, mancat des si putin si de toate. Si arat si ma simt mult mai frumoasa decat ar putea cumpara zecile de mii de lei. Mai invata sa crezi ca nu tu ai toata dreptatea din lume si nu esti cea mai frumoasa si eleganta femeie din lume doar pt ca ai banii necesari. Imi cer scuze daca te va ofensa, nu e intentia mea, dar nici sa pup in fund si sa nu imi exprim dezacordul nu pot.

  12. hmmm….ce faina e viata la 23 de ani!:D faci ce vrei si spui ce crei, fara sa te gandesti la consecinte….oare la 30 vei mai fi asa draga Arana?!…eu sper ca nu. Vei invata sa fii o femeie adevarata, diplomata si frumoasa. Nu banii conteaza intr-adevar, doar bunul simt…

  13. aici e un club unde cand bei ceaiul ridici degetelul. arana, trebuie sa intelegi ca starea de bine vine o data cu verzisorii, snobismul la fel si ideea de” eu sunt tare” se contureaza tot mai tare.

  14. Arana, te rog sa nu uiti ca scriu din perspectiva mea, la varsta mea, pur si simplu – si ca niciodata nu mi-am permis sa jignesc cumva pe cineva.

  15. Biju, daca a fost un sarcasm, cred ca nu l-am inteles.
    In general, nu imi place sa se vorbeasca ca as fi spus ceva ce nu am spus, de fapt. Nu cred ca inteleg cum sta povestea cu starea de bine… Eu cred ca vine din echilibru, nu din bani.

  16. Eu am mai citit inca de 2 ori articolul si tot n-am vazut ca Miranda sa fi spus ceea ce insinueaza Arana. Si da, am ochelarii pe nas.

    Miranda, mie imi place ca recunosti cu o mare doza de bun simt ca alegerile tale sunt subiective si ca nu emiti judecati de valoare despre cei care nu-ti impartasesc opiniile si alegerile. Si-mi place ca esti si echilibrata 😉 Sa ai o zi frumoasa.

  17. Poate ca Arana nu-si permite o crema scumpa,un tratament ca lumea……sa foloseasca la 30 de ani ce foloseste si acuma si mai vedem dupa aceea cum arata….si inca ceva:e strict problema fiecarei femei cat cheltuieste pe frumusete…

  18. Miranda,
    M-am uitat pe mariagalland.ro si am vazut si eu produsele…tu ce folosesti si din ce gama?si eu am tenul mixt si pielea din jurul ochilor cu putine ridulete de expresie,porii deschisi pe frunte si nas…,in rest normal si mai apare cate un cos din cand in cand

  19. Ideea era, probabil, sa vezi , sa te inspiri, daca vrei, daca ti-a placut ce ai citit, daca ai un filtru de selectie. Nu am vazut pe blogul acesta nimic obligatoriu. Sunt niste opinii, sfaturi, rezultatul unei experiente personale de viata. Si multa bunavointa.

  20. Anca, eu folosesc Maria Galland numai la salon. Nu mi-am cumparat pentru acasa decat o crema usor coloranta (cu autobronzant).

  21. Te salut Miranda, imi place cum scrii si apreciez stilul foarte open-mind in care comunici, alegerile tale la diversele „probleme” beauty sunt ok pentru ca vin din experienta.
    Totusi, trebuie sa recunosc ca desi sotul meu si eu castigam destui bani, pe langa bugetul alocat pentru chletuieli in casa si copil ( in varsta de 2 ani), nu reusesc sa trec de nivelul cosmetice AVON ,ORIFLAME si YVES ROCHE…accidental L’Oreal.
    Apropo ce profesie ai…”rasfatul ” despre care vorbesti ti-l oferi singura sau te ajuta si sotul tau?
    Desi citesc de ceva timp ceea ce scrii, abia acum am ajuns sa te intreb ceva… sper sa nu consideri nepoliticoasa intrebarea mea…e doar o curiozitate pe care mi-o asum pentru ca te admir…si inca mai lucrez la ceea ce insemana ” femeia din mine”.

  22. Miranda , am revenit, din neatentie nu am vazut ca ai raspuns deja intrebarii mele…

    O zi frumoasa iti doresc.

  23. Ce rimel folositi, fetelor? Pe mine pare sa nu ma mai multumeasca nimic. Caut un rimel cu periuta subtire, dar parca le-a inghitit pamantul… Am E Lauder – Sumptuous si Lancome – Hypnose Drama, dar nu imi plac. Miranda, tu ziceai ceva de Dior, care anume? Azi am fost in mall la Timisoara, am intrat in Ina Center, i-am spus unei domnisoare plictisite ce caut si am primit raspunsul: nu avem rimeluri negre de la nici o firma… Mi-au sarit ochii din cap ca la melc… Din acelasi magazin mi-am luat Diorskin – radiant base, love it! Mare imi fu mirarea cand la iesirea din magazinul Ina ma trezii cu o plasa Marionnaud in mana!!?? Noroc cu internetul, ca ma culcam nelamurita…

  24. Vera, eu folosesc deja de vreo doi ani Dior-Diorshow, de care spune si Miranda, si nu l-as schimba pentru nimic in lume. Il gasesti si la magazinul de la parter din Iulius Mall Timisoara

  25. „”Biju, daca a fost un sarcasm, cred ca nu l-am inteles.
    In general, nu imi place sa se vorbeasca ca as fi spus ceva ce nu am spus, de fapt. Nu cred ca inteleg cum sta povestea cu starea de bine… Eu cred ca vine din echilibru, nu din bani.”

    Nu Miranda, nu era sarcasm, era doar o zona „tampon”, un mijloc intre cele doua lumi in care cineva isi cumpara o crema de 30 si altcineva isi cumpara o crema de 130.
    Iar starea de bine, vine de la bani, oricat am vrea noi sa zicem altceva. Iar echilibrul de care tu vorbesti e minunatul rezultat al faptului ca banii iti pot oferi acest lucru: ai o stare de bine atunci cand ti-ai savurat frape-ul pe terasa unui restaurant scump, ai o stare de bine atunci cand ti se face un masaj la un salon, ai o stare de bine atunci cand incalti pantofiorii delicati pentru a te urca in minunatul SUV.
    … si nu ai o stare de chiar atat de bine si echilibru atunci cand nu iti permiti sa iti savurezi cafeaua, fie ea si la carciuma de pe colt, nu ai o stare de bine cand, pentru un masaj, vine acasa maseuza si tu tre sa golesti masa din bucatarie si sa iti pui plapumele pe ea, si nu e stare de bine nici atunci cand incalti bocancii de anul trecut ca sa intri in Dacia, pe care nu e sigur ca trebuie sa o impingi cateva strazi mai incolo.

    Minunata zi va doresc fetelor.

  26. Cred ca ai dreptate. Tu folosesti ce iti permiti si ce este sigur bun pe baza experientei personale.
    Clar asta este cea mai buna varianta..pana la urma cat de ieftin este ieftin si cat economisesti daca iti iei lucruri ieftine si proaste?

  27. Lavy, in cazul meu, cu mai ieftin nu faceam deloc economii, caci tentatia era foarte mare sa iau des si mult…

  28. Ati incercat cumva rimelul Respectissime de la La Roche Posay? Eu l-am folosit la recomandarea oftalmologului – este mai putin daunator decat altele. Rezultatele sunt insa medii as zice eu. Ati observat o diferenta intre el si Diorshow sau YSL? Ma tenteaza si pe mine sa le iau daca efectul e foarte diferit – sperand ca le voi tolera ok, desigur 🙂

  29. Uite frate ca eu am peste 30 de ani,ma spal cu sapun nivea cu minerale pe fata,pt ca am un ten gras si plin de cosuri chiar si la varsta asta si ma dau cu o banala crema himalaya.si am 0 riduri!si nu vad ce crema ar putea folosi cineva cu salar”de Romania”si 2 copii de intretinut,asta app de snobismele pe care le afisati pe aici.platiti voi fratilor numele si reclama,dar nu induceti lumea in eroare pt ca s-a demonstrat clar ca o crema de 300€ nu face mai mult ca una de 10!vrajeala cu majuscule!totul depinde de factorul genetic si stilul de viata,va spune o persoana care a terminat medicina.

  30. Pe multe va conduce foamea cu 3-0 si voi stati la palavre despre dioare si lancoame,nici daca descopereati voi America sau insulina nu va dadeati atata importanta! Doar frustratele grase stau pe chat si vorbesc de dioare,tzatze de Romania ce sunteti!de aia a ajuns tara unde e azi

  31. @Andaluzya: In general, femeile cu ten gras si cosuri nu fac riduri rapid, asa ca este normal sa nu ai la 30. Pe de alta parte, fiecare alege ce doreste sa foloseasca sau sa citeasca…

  32. @Emi: toate produsele de make-up de la brandurile de dermatocosmetice au, din cate am vazut eu, efecte mai degraba medii spre modeste, cu mult sub YSL Faux Cils sau Dior Diorshow. Numai ca daca ai probleme in mod uzual, mai bine nu dai banii pe ceva ce ar putea sa iti provoace iritatii. Ai incercat sa vopsesti genele sau sa pui gene false semi-permanente? Nu ai mai avea nevoie de rimel…

Lasă un răspuns

