Chiar ca este natural!

Cred ca fiecare dintre noi stie macar o reteta de la bunica care chiar functioneaza… pentru trup si pentru minte. Nu imi place deloc sa stau cu masti pe fata in casa, acestea sunt strict apanajul cosmeticienei, dar inca am remedii pe care le folosesc – si care sunt ok.

  • Mananc dimineata o lingurita de miere cu fructe de catina, din borcanul de la tata. Cica e detoxifiant si plin de vitamina C. Cand nu fac trebusoara asta, beau macar vitamina C efervescenta, ca are gust bun, dupa cum discutam mai demult pe blog.
  • Ma mai dau din obisnuinta cu frunza de aloe vera pe fata, chiar daca nu mai am acnee. La un moment dat, m-a ajutat foarte mult. Cand eram pustoaica, faceam acelasi lucru cu masca cu argila pasata cu banane, cu grepfruit sau cu rosii.
  • Nu imi lipseste crema de galbenele din casa si din bagaje cand plec in strainatate – este buna cam la orice fel de iritatie.

varzaNu ma mai dau de ceva ani cu iaurt la plaja, ca acum doua decenii, dar nu pot sa neg ca nu ar exista remedii naturale eficiente. Sunt insa destul de scumpe, la urma urmei – si nu sunt potrivite pentru lenese ca mine: trebuie sa pasezi, sa mixezi, adica iti trebuie timp.

Cred ca sunt bune, dar numai daca ti le recomanda un profesionist de incredere, nu sa te iei aleator dupa sfaturile din Practic in bucatarie, mai ales daca tenul tau chiar are probleme.

PS La acnee merge foarte bine varza, credeti-ma! 🙂

4 păreri la “Chiar ca este natural!

  1. Am incercat si eu diverse naturale pt acnee, dar de varza nu stiam. Te rog sa ne imparatasesti su noua tratamentul cu varza ( mai ales daca a functionat la tine). Merci

  2. Miranda, pe zi ce trece observ tot mai multe lucruri in comun. 🙂
    Aloe vera – nelipsita din intretinerea zilnica,
    acum CATINA … la mine e la loc de cinste in frigider, din toamna pana in primavara. Beau zilnic o cana cu suc de catina, pe care mi-l prepar din toamna
    astfel: 1 parte suc (extras cu storcatorul de fructe) + 1 parte miere. Nu-i cazul sa-l conservi, se mentine asa cateva luni bune, fara a-l tine neaparat la rece (trebuie sa ai grija cand desfaci sticla, fermeteaza putin) Nu cred ca e cazul sa-ti mai detaliez cam ce efecte are pe fata …

    Imi spuneai la un moment dat de piure de alge, in combinatie cu aloe. Foarte interesant, mai ales ca stiu cat de eficiente sunt algele in tratamentele cosmetice. Am vazut in Plafar pungute cu alge verzi. Tu la ce piure te refereai?

  3. Dana, mi-ar placea sa fiu mai ordonata in a pastra obiceiurile bune, dar de obicei am perioade si perioade… catina e acum, dar e posibil sa nu mai fie maine si sa fie iar poimaine, cam asa sunt eu.
    Algele de care iti povesteam le luam de la farmacista, erau deja un fel de piure pe care il tineam la frigider (imi dadea cate 3 doze, pentru 3 zile). Inainte de a-l aplica, trebuia sa stau cu foi de varza usor zdrelita peste miere, daca imi amintesc corect. Cu minunea aia de alge trebuia sa dorm, avand fata infasata in tifon (de obicei, dimineata, gaseam punctele albe deja atarnand pe fata de puroi care iesea din piele – cumva, trageau puroiul ala in exterior). Mai tin minte ca dimineata trebuia sa stau cam 15 minute cu o masca de argila si banane (trebuia sa le amestec eu) si foloseam o crema de arnica. Era foarte greoi de respectat, dar in combinatie cu o dieta foarte stricta, cam ca la hepatita, am scapat de acnee. Aveam, insa 17 ani, poate ca acum sunt metode mai facile.

Lasă un răspuns

