Misiune imposibila

Pe litoralul romanesc, mentinerea siluetei este o misiune imposibila, din motivele urmatoare:

  • predomina autoservirile, care servesc exclusiv prajeli, sarmale, ciorba de burta (sau de pui à la greque, adica tot cu smantana incorporata) si rantasuri;
  • daca nu e autoservire, e terasa italiana, unde singura optiune de a nu te ingrasa ramane salata caprese… ca in rest, se depun spaghetele si pizza cu mare voiosie pe coapse;

sarmale

  • daca ai reusit sa nimeresti la restaurant care are peste sau fructe de mare, pestele e prajit (servit cu mamaliguta) – adica bomba pentru silueta, iar fructele de mare sunt congelate, de la Metro – si pentru a masca asta, sunt servite pané sau in sos alb (cu smantana), de te ingrasi la greu;
  • nu exista deserturi light (fructe proaspete cu iaurt, de exemplu);
  • nu exista vin natural (nu din cutia de 5 litri de la Murfatlar) care sa fie servit la pahar;
  • nu se servesc salate simple din rosii si castraveti, decat daca iei si o bartai friptura 😀 .

In concluzie… scaldatul la mare este un lux care face rau la dieta. Oricat veti face efort in valuri, nu va fi suficient. Din pacate… Insa nenorocirea asta se intampla strict pe litoralul romanesc. Imi amintesc cu drag cat am slabit in Malta, desi am mancat gurmand – dar aveam de unde sa aleg 🙂

8 păreri la “Misiune imposibila

  1. Uhm, ciudat, nu mi s-a intamplat niciodata sa vin cu macar 0,5 kg in plus de la mare. Desigur, inot mult, dansez, rabd de frig dimineata in cautarea rasaritului si manac dimineata fructe cu cafea (ca aprozar si chiar si piata este) si apoi inca o data pe zi, ciorba cat incape (de vacuta). Iar de rasfatare, mai o pizza, mai o inghetata. Prea multe griji cand nu este cazul.

  2. Arana, comentul tau merita sa fie post. Hm, cred ca incept si eu faza cu fructele si cafeaua. Nenorocirea este ca inotul meu este din acela cainesc, asa ca rezultatele bat cu tarie spre zero 😀

  3. Eu de câte ori am fost în vacanţă m-am întors cu kilograme, aşa că la ultima vacanţă mi-am luat batoane de slăbit la mine şi am înlocuit 2 mese cu acestea iar în rest mi-am cumpărat fructe, iaurt şi alte alimente „de regim”.

  4. Draga Gaby, faza asta merge in functie de gasca… dar eu am fost cu un grup fan al sarmalelor, vai de viata mea (si de silueta!).

  5. Vai, cata dreptate ai Miranda! E imposibila dieta cand stai intre amatori de mancaruri traditionale si de giftuieli la nimereala, cu ce apuca si mai ales indiferenti la grasimi, zaharuri (proaste- din cele de la cofetarie). Necazul mare este, ce nedreapta poate fi natura!, cand stai langa cate uni, slabi ca pixul, si mari amatori de crapelnite de nunta, aproape in fiecare zi…Nu stiu cum se face, dar cei care vor sa dea jos, recte eu, nu reusesc, se ingrasa si din respirat aer marin, iar aia care se indoapa ca spartii sunt slabi ca hartia de calc…

  6. Stii care-i faza, Luana? Cei/cele care se-ndoapa probabil ca au remarcat demult ca pot face asta fara restrictii… stiu ei bine ca au un metabolism care nu le-a dat motive sa se alarmeze (ca mine, spre ex). Bine, vb de acele cazuri in care greutatea conteaza, caci sunt multi care se ghiftuiesc bine, se vede pe ei, dar ce conteaza! 🙂
    Fara a da pe dinafara (gen Bacchante in „Dincolo de frumusete”), am sustinut mereu
    ca aceasta tine de gena (mostenirea genetica); oricat te-ai stradui, amprenta pusa
    la nastere o porti o viata… unii mai fericiti, altii mai putin (cum spune Miranda: „ce sens ar mai avea industria beuty?”)
    Eu una multumesc mamei ca arata extraordinar la varsta ei, insa niciodata nu m-am
    culcat pe o ureche lasand doar gena sa-si spuna cuvantul 🙂
    Si apropo: aviz tuturor sa-si studieze bine fondul ereditar. Daca ceva scartie, aveti mare grija din timp… nu lasati sa se declanseze dezechilibrul pt ca din acel moment sunteti pierduti… iar pt doamne cel mai greu „examen” este perioada post-sarcina/ aparitia unui copil.

  7. * Excuse me: beauty*
    Apropo: Miranda, „corecteaza”-l tu pe Razvan (cu un delete) 🙂 In euforia Craciunului cred ca a incurcat tastele cu podoaba din pantaloni 🙂

Lasă un răspuns

