Reduceri, reduceri, reduceri

M-am saturat de reduceri. Daca in urma cu 2 ani ma fascinau, in ultimul timp nu ma mai atrag deloc. De ce? Pentru ca sunt peste tot. Reducerea TVA-ului pentru o masina noua. Reducere pentru orice asigurare a bunurilor. Reducere la produsele electrocasnice. Reduceri de pana la 75% pentru haine, pantofi, cosmetice… Asta nu imi spune decat ca produsele pe care le cumparam in mod normal au o valoare cu muuult mai mica decat cea la care le achizitionam. Nu e o noutate insa ma deranjaza sa mi se urle asta in fata. Mi-am luat o pereche de sandale cu 160 lei, reduse de la 400 lei. E clar ca ele nu intra in magazin la mai mult de 60 lei… Mi-am luat un fond de ten redus cu 80 lei, o rochita redusa cu 60%. Si la coafor e o promotie speciala, primesti un sampon si o masca de par daca te vopsesti de 2 ori in 2 luni.

Am fost de curand la Charlotte M., la recomandarea Mirandei. In timp ce imi savuram cafeaua alaturi de vanzatoare, o alta clienta a intrat in magazin si a intrebat instant daca magazinul nu face reduceri ca doar e orasul plin… Fata i-a raspuns prompt ca nu prea este posibila practica reducerilor pentru ca valoarea initiala a bijuteriilor este destul de mare iar preturile sunt deja accesibile tuturor. Si asa si este. M-am bucurat sa imi cumpar un colier de inspiratie orientala cu 100 lei.

Mi-e clar ca reducerile stimuleaza consumul si consumatorii bulversati de criza economica. Dar ne educa prost si ne creaza asteptari nefundamentate. Sunt curioasa cand si cum se vor linisti apele… Pana atunci, nu pot decat sa va spun ca e perioada optima pentru strans provizii.

Anunțuri

6 păreri la “Reduceri, reduceri, reduceri

  1. si eu am acelasi sentiment – s-a devalorizat conceptul de reducere si nu mai „tresalt” cand vad procentele atractive in vitrine.
    Mai mult, mai multe prietene mi-au spus ca in mai multe cazuri au vazut reduceri in cateva magazine si preturile „reduse” erau aceleasi cu preturile pe care le vazusera cu cateva saptamani inainte in aceleasi magazine, atunci cand nu se practicau aceste reduceri…

  2. La mine sentimentul a fost ca inaintea reducerilor au crescut preturile astfel incat si reduse sunt tot scumpe!!!…..si uite, se confirma ce spune Alexandra! (Intrand intr-un magazin chiar m-am amuzat…o mare, foarte mare reducere….. de 20%!!!!!!!!!!!)

  3. La bijuterii nu sunt reduceri. Iar unde sunt, cel putin pe handmade, au materia prima groaznica. Oribil!

  4. Eu insa am citit in revista J’adore sau poate alta dar nu imi mai amintesc tocmai despre acest subiect al reducerilor si contrar credintei mele aceeasi ca a ta de fapt cum ca produsele de-abia s-ar apropia reduse fiind, de adevaratul lor pret, am citit cum ca de fapt ei ies in pierdere. Cum ca tot ce e mai mult de 50 la suta e pierdere pentru ei si nu pretul meritat cum credem noi. Iar 50 la suta e non profit.

  5. Hm… ma indoiesc foarte tare ca exista un comerciant care scade preturile si de buna voie accepta sa fie in pierdere.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s