Prietene virtuale

Am facut acest blog dintr-un pariu la o sticla de apa minerala si un taboule libanez cu prietenele mele. Scriem de drag, cand putem, cum putem. Nu i-am facut promovare deloc. Si vad totusi cum traficul creste incet, dar sigur si cum unele dintre voi ne-ati devenit prietene virtuale, fie ca ne-ati trecut in blogroll, fie ca ne scrieti mesaje aici. Este emotionant si va multumesc tuturor. Iar daca experientele noastre va sunt de folos, nu pot decat sa ma bucur. Insa ma bucura si mai mult ca impartasiti cu noi experientele voastre.

Dragi prietene virtuale, povestea mea de azi este una cu talc pentru domnii manageri de magazine. Sau, cu un alt titlu, „Cand trainingul vanzatoarelor e facut sa fie”.

clarins-la-sephora-paris

Clarins in Sephora, Champs Elysees, Paris

Sa zicem, ca intr-o zi, subsemnata s-a dus in Sephora, glont la raftul cu Clarins, unde era o saracie cumplita, comparativ cu ce sunt invatata sa gasesc la Paris. Din 5 produse cautate, am gasit unul singur. Am silabisit numele complete a ce cautam sau variantele similare de la alte firme (vedeti ca vanzatoarele din Romania, de obicei, nu inteleg pronuntia a la francaise, mai bine stalciti denumirile in furculision englezist). Domnisoarele incercau, in disperare de cauza, sa imi vanda cu totul altceva ca efecte sau nivel de calitate, de mi-am iesit din pepeni.

De fapt, nu aveau nici o vina, saracele, ca nu le-a spus nimeni ca, in Sephora, vin doua categorii de clienti: cei care merg in Sephora afara si nu au chef de discutii inutile, respectiv cei pierduti carora pot incerca sa le bage diverse pe gat. Si de unde voiam sa cheltuiesc ceva bani, am ajuns sa imi spun ca oricum voi pleca curand in strainatate si imi fac proviziile acolo. Insa ratiunea mea a triumfat doar partial, caci am luat, totusi, un parfum.

Cu amaraciune, cred ca trebuie sa punem, macar intre noi, punctul pe i: piata de beauty din Romania este far, far away de maturitate ca deservire…

Categorii: Miranda, Opinii | Etichete: , , | 9 comentarii

Despre Miranda

Sunt Miranda. Este, fireste, un pseudonim. Imi place foarte mult moda si tot ce tine de beauty. Daca nu faceam studii, poate ca as fi ajuns cosmeticiana. Sau fashion editor. Am ajuns insa consumator de produse. Si m-am pacalit de multe ori din cauza campaniilor sau a falselor articole din reviste. Alte dati, am descoperit veritabile minuni si vreau sa vi le impartasesc.

9 păreri la “Prietene virtuale

  1. Când s-a deschis un nou magazin Sephora în Buc am fost şi eu gândindu-mă că este bine aprovizionat şi pot găsi diverse chestii faine. Mi-a zis o fată tare amabilă că dacă iau 2 produse primesc un machiaj gratuit la ei. Am refuzat politicos. Nu de alta, dar multe dintre cele care lucrează acolo sunt machiate oribil. Aspectul unui consultant de beauty contează pentru mine. Ar trebuie sfătuite să nu mai abuzeze de mostrele din magazin că sperie clienţii.

  2. Hello, vreau sa zic ca imi place de nu mai pot blogul asta. Mi se pare autentic, fara parfum de PR si tare util. L-am citit pe tot, am o vacanta prelungita de stat-doar-in-casa si am avut ce citi aici.

    Voiam sa-ti zic ca la Sephora e jale si la standul YSL. Cautam sa-mi iau una Touche Eclat si standul YSL arata ca dupa razboi. Produse putine rau, prafuite, ambalajele jerpelite pe la colturi, jale. Vanzatoarea zice ca distributia nu e buna 🙂 Nu am mai cumparat nimic, colcaiau multi microbi pe acolo.

  3. Cristina, Sephora de la noi este oribila, ma mir cum de le lasa franciza. Murdara, neaprovizionata, fara card de fidelitate, fara promotii, fara site si magazin online!!!

  4. Cand o sa avem veniturile din Paris, va arata si Sephora si altele ca in Paris. Inteleg ca tu castigi foarte multi bani, dar majoritatea femeilor din Romania, nu. Si nu pentru ca suntem proaste, needucate sau de la coada vacii. Ci pentru ca asta e situatia si asta e piata muncii. Imi place mult blogul, dar uneori ma irita snobismul care pluteste pe aici.

  5. Arana, imi place sa cred ca nu sunt snoaba, ci ca sunt tratata la justa valoare a banului pe care il cheltuiesc. Nu mi se pare normal ca in magazine unde platim pe un fond de ten sau pe o geanta cat pe un salariu minim pe economie, sa fim tratate, noi, clientele, de sus. Nu mi se pare normal ca aceste magazine sa nu fie curate luna. Si am putea continua pe aceasta tema la nesfarsit…

  6. Sunt de acord cu Miranda..cum naiba franciza permite romanilor sa mai pastreze magazinele astea??Eu nu concep asa ceva..ar trebui sa aiba promotii,reduceri,site online..ceva!!!Piata beauty de la noi nu atrag clientela ci mai degraba o pun pe fuga si uite cum suntem noi nevoite sa comandam online din strainatate,uneori sa ne omoare tva de la vama smd!
    Sincer invidiez americanii,ei au o piata extraordinara si stiu cum sa isi atraga clientela

  7. De acord… in America pe site-uri sunt discounturi, mostre gratuite, consiliere… Intr-un orasel pierdut prin Sudul Italiei era un magazinut de comsetice mititel, care desi nu avea brand sau ceva, oferea mostre, discounturi, reduceri pt ultimile produse. La noi nu exista nimic! Plus ca mereu le vad pe fetele astea de la vanzare machiindu-se cu produsele din raft. Sau chiar cliente, unele destul de educate dupa aparenta, iau rujul tester si-l aplica direct pe buze. Eu am ajuns sa nici nu mai pun mana pe testere si sa cumpar din pacate in orb cum ar fi. In cele mai multe magazine de la noi testerele sunt o mizerie. Murdare, prafuite, cu ceva produs incert manjit prin ele…
    Eu cumpar lentile de contact lunar si cu toate astea singurul avantaj a fost a 6a cutie primita gratuit de la magazin, asta insa dupa ani buni de cand piata exista. Iar daca se tot vorbeste de criza, n-ar fi ok din partea magazinelor sa incerce sa fidelizeze clientela deja existenta?
    Iar de hainele de la reduceri…. jale mare. Voi aveti rabdarea de a cauta printre haine patate cu fond de ten, cu cusaturi pocnite sau agatate? Sunt si destule ok printre ele nu spun nu, dar eu una nu am rabdarea sa caut defectele fiecareia.

  8. Pingback: Creme de la Clarins, Biotherm, Vichy | Hapi Riverwoman

Lasă un răspuns

