Eticheta antifurt

Orice produs cosmetic din orice magazin care se respecta are o eticheta antifurt. Pana nu demult, consideram aceste masuri de siguranta aproape inutile. Acum nu le mai consider astfel pentru ca am cunoscut cateva domnisoare pentru care furtul din magazine este o pasiune. Discutand cu ele am aflat cum se indeparteaza o eticheta antifurt, cum se fura un ruj si cum se fura o bijuterie, cum se fura un sutien si cum se fura un palton. Recunosc ca fetele m-au impresionat prin ideile ingenioase si prin dibacia cu care le puneau in practica.

Pentru ca nu am simtit niciodata nevoia de a imprumuta cate ceva de pe rafturile magazinelor, fetele despre care vorbesc m-au indepartat din grupul lor. Ne mai vedem din cand in cand la o cafea si de fiecare data ma uimesc prin aspectul ingrijit si hainele foarte moderne.

In ciuda etichetelor antifurt prezente pe toatea produsele, cleptomania este o boala care nu pare a fi intimidata de criza economica. Ce ar trebui sa faca producatorii care se simt in pericol? Sa caute o alta metoda de a securiza produsele? Ce ar trebui sa faca un parinte de adolescenta care a cazut in patima cleptomaniei? Sa ii interzica din timp sa frecventeze centrele comerciale? Pentru ca nu gasesc raspunsiri concrete pentru aceste intrebari, simt nevoia de a afirma ca intr-o societate mai putin consumatorista lucrurile ar sta altfel.

6 păreri la “Eticheta antifurt

  1. Yeah, but… toti spunem ca suntem o societate prea consumatorista, dar nu ne putem opri din adunat si posedat.
    Si eu cunosc tineri care fura din magazine, dar cu precadere din cele alimentare – micile exceptii sunt… mici: ochelari, sosete pt. copii si asa mai departe. Cand mi-am dat cu presupusul ca o fac pt. adrenalina, mi-au spus ca nu mai simt adrenalina de mult, e ceva banal. Mai ales pt. articole mici, gen ciocolati, gume de mestecat, ochelari de soare… Ce m-a uimit si pe mine e usurinta cu care le iese figura!

  2. E trist ceea ce se intampla… Daca tinerii despre care vorbesti tu au ajuns sa considere furtul o chestiune banala, mi-e teama sa ma gandesc cel fel de adulti vor deveni…
    Cred ca ar fi interesant sa vedem cum evolueaza numarul cazurilor de cleptomanie in raport cu cresterea veniturilor.

  3. Eu nu cred ca e vorba de cleptomanie la cei amintiti de mine, si ma indoiesc ca e si la fetele de care spuneai. Desi cleptomania exista ca si boala, in cazurile de mai sus e doar nesimtire.

  4. Hm… poate ai dreptate, desi pe termen lung eu cred ca se ajunge la boala. Fetele despre care vorbesc eu mai aveau doar un pas: furau desi si-ar fi permis sa isi cumpere produsele respective si le placea foarte mult aces joc.

  5. Din nefericire, penibil sau nu, exista oameni care vad lucrurile altfel si dezvolta o placere din a avea cat mai mult, indiferent daca isi permit sau nu asta.

Lasă un răspuns

