The gap between generations

In weekend-ul acesta am parasit capitala cosmopolita pentru a ma intoarce acasa, in provincie. Am constatat cu incantare ca Sibiul a ramas neschimbat si sper sa ramana asa in continuare. In plus, am fost la cumparaturi cu mama :). Eu am fost consiliera ei in materie de beauty iar ea a jucat rolul sfatuitorului in domeniul culinar. Pe scurt, ea avea nevoie de cosmetice iar eu de ustensile de bucatarie. Specific vorbind, eu nu am decat o singura oala si o singura tigaie in tot apartamentul iar ea poseda cu mandrie un rimel si un ruj.
La intrarea in magazin, mama mea a intrat in stare de soc atunci cand i-am aratat un creion dermatograf de la Clinique, pe care i l-am recomandat cu toata caldura. Nu i-a venit sa creada ca ii propun o investitie de peste 100 lei pentru un item atat de nesemnificativ. Atunci cand i-am povestit si despre un glos acceptabil de la L’Oreal, al carui pret mergea dincolo de 50 lei, socul a fost si mai mare. La finalul orei de consiliere, suma pe care o sfatuiam sa o aloce pentru un look decent era cu mult mai mare decat salariul mediu pe economie. Problema nu ar fi fost aceea ca nu si-ar fi permis alocarea acestui buget, ci faptul ca nu i se pare ca ar fi o investitie buna.


Mai departe, intrand intr-un hipermarket cu o oferta vasta de oale si ulcele, am avut si eu acelasi soc atunci cand mama mi-a facut un necesar de ustensile in valoare de peste 500 lei. Mi-a fost imposibil sa inteleg de ce o oala de inox costa 250 lei numai pentru ca are manere dintr-un cauciuc incredibil de rezistent si un capac din nu stiu ce sticla cu efecte deosebite.
La sfarsitul sedintei de shopping mi-am dat seama ca intre mama mea si mine exista o diferenta de prioritizare. Aceasta nu este determinata de statutul social, ci de varsta sau mod de viata. Daca eu am un respect deosebit pentru felul in care arat, mama are un respect desavarsit pentru ceea ce consuma ea si familia ei. Abia acum inteleg de ce in liceu aveam mereu teme care tratau subiectul The gap between generations. Nu pentru a incerca sa il depasim, ci pentru a intelege. Ma intreb cum mi se vor schimba prioritatile in urmatorii ani si daca nu cumva aceasta schimbare nu e doar normala, ci chiar dezirabila…

3 păreri la “The gap between generations

  1. Creionul de la Clinique chiar nu se sterge. Cred ca Miranda a pomenit de asta in alt post. Pentru mine, acest kohl chiar merita toti banii. Nu este si parerea mamei, desigur…

Lasă un răspuns

