Parfumurile sau cheful de evadare

Mama mi-a spus ca ar fi bine sa ma opresc la un singur parfum, pe care sa il folosesc zilnic, ca sa ma reprezinte. Credeam ca este un semn de eleganta si inca mai cred acelasi lucru. Totusi, sunt ca un copil in fabrica de acadele cand ajung in parfumerii… asa ca am multe parfumuri. Pe toate le iubesc, in diferite momente ale zilei sau ale anului. Desi e toamna, eu am inca un chef nebun de fructe, deci folosesc si in octombrie Gaultier Eau d’Ete Parfumee.

Stiu ca nota parfumului – perioada de persistenta a unui acestuia – este determinata  in mare masura de concentratia de esente pe care fiecare tip de produs o contine. Astfel, un parfum contine peste 22% uleiuri esentiale, apa de parfum intre 22% si 15% iar apa de toaleta intre 8 si 15% esente. De asemenea, mai stiu si ca nu degeaba parfumurile sunt impartite in doua categorii sezoniere, de vara si de iarna.

Temperatura afecteaza intotdeauna nota parfumului. Astfel, iarna, un parfum rezista mai putin decat vara. De aceea, vara si primavara folosim parfumuri mult mai usoare, care contin combinatii de putine elemente. Iarna in schimb, cautam combinatii orientale si lemnoase, perfect adaptate cu putinele grade din atmosfera.

Insa eu am chef de fructe, de mare… ce sa fac? Continuu in mod „eronat” cu parfumul meu sprintar si ca sa ma asigur ca dureaza, il iau in geanta… sa ma mai improspatez in cursul zilei. Sa nu uitam ca parfumurile fructate epateaza prin esente delicioase de struguri, smochine, portocale, caise. Efectul lor este in acelasi timp fresh,  savuros, cuceritor si tern. Exprima cel mai complex coctail de stari de spririt si in acelasi timp indica un accent pe actiune. Aroma fructata ne indeamna parca si facem ceva, sa actionam, sa avem curaj.

Si pentru ca nu putem alerga in livada cu pomi fructiferi a bunicii, ne multumim sa mergem strengareste in cautarea unui vis. Imi place sa cred ca esentele fructate sunt alese de acelea dintre noi care au initiativa de a visa si dorinta de a-si implini visele. Iar acesta este profilul femeii de acum.

7 păreri la “Parfumurile sau cheful de evadare

  1. Fetelor, caut un parfum persistent, de iarna, decent, potrivit sa fie purtat la birou. Am avut Amor Amor si Omnia, dar as vrea sa schimb cu ceva mai deosebit ( numai mi se par asa deosebite aceste parfumuri m-au plictisit). As dori sa aflu parerile voastre, deoarece eu nu reusesc sa ma decid in nici un fel. 🙂

  2. Si pe mine tot asta ma intereseaza sa aflu :(. Numai ca eu nu vreau neaparat : decent :D. Adica nu vreau sa fie subtil neaparat ci sa miroasa a…iarna..a caldura.

  3. Sara, eu ador Boss, are o tenta de portocale, dar nu rezista ca un Dior Poison, de exemplu – in general Boss e mai light si are ingrediente mai diluate. Ador si Cristalle Chanel, iar eu port, de obicei, si parfumuri fresh iarna – de exemplu, acum am Estee Lauder Emerald Dream. Totul este sa te simti tu ok cu el 🙂

  4. Buna Miranda,
    Urmaresc de mult timp blogul tau, il am trecut la favorite in lista mea, insa astazi mi-am facut curaj si am sarit putin din barca spectatorilor :).
    Se spune ca sa-ti gasesti parfumul potrivit e la fel de greu ca si gasirea sufletului pereche. Poti sa ai norocul sa-l gasesti din prima, sau poti sa cauti muuult si bine :)).
    Ei bine, sufletul pereche l-am gasit, insa la parfumuri… vorba ta, sint ca un copil in fabrica de acadele.
    Singurul parfum care intr-adevar „ma imbraca” e Davidoff Cool Water, pe care il folosesc mai ales vara si cu care stiu sigur ca nu dau gres. Il mai alternez, pentru ca la un moment dat nu-i mai simt mirosul, cu Estee Lauder White Linen sau Live Luxe de Jennifer Lopez (nu pot sa spun ca ma da pe spate, dar merge).
    Iarna ador Lolita Lempicka, miroase ca bombonelele Cip din copilarie 😛 si uneori folosesc Poeme de Lancome (dar foarte rar).
    Culmea e ca sotul meu e dat pe spate atunci cind folosesc Ming Shu de la Yves Rocher, probabil ii aminteste de inceputurile relatiei noastre :).
    PS. De fapt, mi-am facut curaj sa scriu, pentru ca astazi, Mama mea ar fi implinit o virsta frumoasa si in amintirea Ei am mirosit astazi a Giorgio Beverly Hills, un parfum care aduce cu deo Rexona albastru de la inceputul anilor ’90 si care pe ea mirosea absolut fabulos. Dar… c’est la vie…

  5. Si eu sunt fan declarat al parfumurilor 🙂
    Ma indragostesc de cate unul si il folosesc destul de multa vreme, indiferent de anotimp. Mie imi plac parfumurile care mi se pare ca ma invaluie si ca emana un ceva similar cu o caldura 🙂
    Momentan folosesc cam de 4-5 ani ( nu mai stiu exact cand a aparut ) Hypnose de la Lancome si mai recent ca parfum de seara Bulgari Blu.

Lasă un răspuns

