Obligatoriu: uniforma pentru serviciu

Pana acum cativa ani notiunile precum beauty, fashion, trends etc. nu insemnau mare lucru pentru mine. Alegeam sa fiu naturala, sa ma imbrac simplu si cuminte astfel incat sa ma simt bine intreaga zi.  Simplu nu inseamna in blugi si tricou, dar cu siguranta nu cu haine din ultima colectie de la Ma Dame sau nu stiu ce alt magazin.

Nici cu machiajul nu exageram… Foloseam un gloss, din cand in cand mascara si la evenimente absolut importante… putin blush. Bineinteles, nu erau produse de top.

De aproape doi ani, de cand lucrez intr-una din multinationalele din Bucuresti, lucrurile s-au schimbat radical. Si nu pentru ca brusc am descoperit ca sunt innebunita dupa fashion ci pentru ca a trebuit sa trec la… uniforma pentru serviciu: haine business de la magazinele cu renume, pantofi, genti si accesorii de marca, machiaje de la Chanel si Dior etc.

Nu sunt fericita ca le port! Ba chiar le urasc cateodata. Ma extenuează drumurile la magazine şi orele petrecute în căutarea costumului potrivit (si credeti-ma ca este un adevarat chin atunci cand esti atat de slaba). Dar nu am incotro. E o adevarata tragedie daca, dintr-un motiv sau altul nu porti uniforma, dacă ai venit cumva nemachiată sau ai folosit un gloss de la Oriflame.

20 de păreri la “Obligatoriu: uniforma pentru serviciu

  1. Salut,

    Mmmm…este importanta tinuta business intr-un mediu business, dar daca se ajunge la discriminare in functie de ce marca de ruj folosesti mi se pare ca putem vorbi lejer de fixuri. Si cum fixurile nu sunt pe placul meu, avand in vedere ca sunt o resursa obraznica mi se pare normal sa protestezi acestor standarde.

    Ca orice intelegere contractuala care este intrecuta de relationare, cam asa si hainele de o anumita marca nu pot sa intre peste personalitate. Daca tinuta business vrea sa transmita ceva, cat de snobi putem fi sa primim mesajul numai daca vine pe calea Chanel si nu Zara sau chiar No Name?

    Aceste tinute mi se par menite sa ajute comunicarea si nu sa o limiteze, din pacate, dupa cum spui incepem sa ne gandim mai mult la ce transmite brandul de pe noi si nu brandul eu.

  2. Corina, nu ma mira ca multe din femeile de succes se imbraca inca de la aceleasi magazine, putine la numar (printre care si Dika) pentru a-si „comunica” statusul.

    Din nefericire, asa cum bine subliniaza si Corina, brandurile care ne imbraca/infrumuseteaza sunt mai valoroase si mai apreciate astazi decat noi ca persoane indiferent de valoarea pe care o avem.

    Insa se revolta cineva? Incearca cineva sa depaseasca aceste fixuri?

  3. Hmm, poate nu am ce cauta aici, ca varsta si ca experienta. Am ce cauta aici poate doar ca femeie, ca viitoare business-lady, si inca una dintre meseriile a’ dracului, pe care tocmai incep sa o cunosc indeaproape (de practicat efectiv, incepand de peste vreo 2 ani, daca totul merge bine). Si am remarcat obsesia pt look, am inceput eu insami sa-mi schimb niste lucruri in gardobera, insa nu stiu daca voi putea intelege vreodata obsesia pt brand. Nu m-am uitat niciodata la brand, ci doar la calitatea acelui produs, pe care il am in mana si, in primul si primul rand, la cum se potriveste respectivul produs cu fizicul si personalitatea mea… E chiar o greseala atat de mare? Si pe de alta parte, in momentul in care voi avea anumite venituri, voi mai gandi la fel? Imi da mult de gandit blogul asta, intr-o directie la care acum un an sa zicem, nici prin treacat nu imi fugeau gandurile. Ciudat

  4. Bacchante, din raspunsul tau imi dau seama ca am reusit sa atingem un obiectiv pe care nici una dintre noi nu l-a recunoscut cu voce tare: acela de a le determina pe cititoare sa isi puna intrebari.
    Mult succes in cariera ta. Si da, ai dreptate, chiar ai ce cauta aici 🙂

  5. Miranda, am nimerit aici din intamplare, dar ma bucur din tot sufletul ca ti-am gasit blogul. Exact asa ma simt si eu. Dintr-o studenta cu blugi am devenit femeie cu fuste si tocuri si tot nu e destul. Si nici macar nu castig suficient cat sa-mi pot permite tot ce ar trebui(a se citi au colegele).

    Ce sa fac?

  6. Emi, postul acesta a fost scrisa de „Coquette”, care ne-a parasit de pe blog cu declaratia oficiala ca mai bine ne da cafele decat sa se chinuie sa scrie 😀 . Insa o stiu foarte bine si ii stiu gandirea legata de beauty and fashion. Asa ca imi permit sa raspund in locul ei.
    Daca la tine la birou este obligatorie „uniforma”, nu prea ai incotro. Fireste, daca ai o silueta subtire, te descurci mai ieftin, cu 2-3 camasi din C&A, cu 1-2 fuste / pantaloni de la reduceri din Zara si Dika, cu 2-3 perechi de pantofi clasici luati direct din fabrica – si bugetul va fi mic, dar hainele ok. Daca ai kg in plus sau esti foarte slaba, va fi mai problematic.
    Parul tuns scurt si adaptat fetei tale, vopsit intr-o culoare cat mai apropiata de cea naturala te scuteste de coafatul la 3 zile, deci iata alta solutie de economie. Ca sa iti dau un exemplu, eu am parul mediu si nu pot sa il port necoafat. Asa ca ma costa 120 lei aranjatul saptamanal, plus 200 vopsitul lunar. Numai pentru par las la coafor cca. 700 lei lunar, fara bacsisuri. Este stupid si un efort considerabil de bani si timp, dar nu am incotro din cauza serviciului, a morfologiei si a fizionomiei (arat cam bizar tunsa scurt).
    Insa ca sa te simti bine, macar accesorizeaza-te vesel, cu margele la baza gatului in culori tari, cu o bratara similara etc.

  7. 700 lei lunar la coafor mi se pare intr-adevar mult. In ce sens dun cauza serviciului, daca pot sa intreb?
    Poate vreau sa ma deghizez in artizan si DIY, insa mie imi place sa experimentez si sa ma perfectionez singura in chestii de genul. Am tot felul de aparate, produse profesionale si foarte serios vorbesc cand spun ca de multe ori imi place mai mult rezultatul de acasa decat cel de la salon. 🙂

  8. Alexa, lucrez intr-un domeniu si am un job unde nu pot fi decat aranjata „natural”. Ori naturalul asta nu se obtine decat la salon…

  9. Miranda, multumesc pt raspunsul mai mult decat prompt. Eu am ratacit cateva zile adresa blogului tau, asa ca n-am mai apucat sa intru decat azi.
    S-o luam pe rand:
    Eu lucrez de vreo doi ani aproape si castig abia vreo 3 luni de mers la coafor ale tale. 😦
    Compania NU ne obliga sa avem nicio uniforma. Alti factori (a se intelege colege, locatie, prietene…) te „obliga”. In sensul ca te simti un pisoi uratel daca nu te conformezi. Sunt inalta si foarte slaba – silueta am, dar din aia problematica. Camasute si pantaloni mai am eu. Fuste, cizme nu gasesc nicicum pe masura. Pantofii si sandalele de orice fel ma bat ingrozitor. Numai anul asta am luat vreo 3 perechi de pantofi, cam 600 de lei care abia ii port cate o zi cu o multime de plasturi. Si crede-ma ca alerg sa caut cat mai comozi si cu toc mediu. Dar nu rezist sa stau in picioare o ora incaltata cu ei prin metrouri. Masina e a parintilor, deci n-o pot lua toata ziua la munca, plus ca locuri de parcare nu sunt nicicum.
    Parul il am mediu – ma vopsesc acasa roscata si il tin necoafat. Lentilele (ca am nevoie) ma costa vreo 200 lei/luna. Machiajul e de la Max factor, ca nu-mi permit sa merg peste decat la rimel – lentilele sunt o pacoste si chiar trebuie sa ai un rimel bun. Daca stie cineva un fard de pleoape bun (care sa nu se stranga in pliul pleoapei va rog ziceti-mi).
    Mie imi place sa fiu cocheta in general. Dar e un mare chin sa caut zile in sir in magazine ceva ce mi-ar putea veni. Si sa ma gandesc ca trebuie sa ma tina ai mei ca sa-mi permit hainutze pt sufletul meu, nu inele cu diamante.
    Sper ca nu te-am zapacit si ma bucur ca te-am gasit Miranda.

  10. Ciudat…si eu port lentile de vedere de mult timp (aproximativ 6 ani)dar nu am avut niciodata probleme cu machiatul, rimelul din cauza asta. Tu ai lentile colorate? Plus ale mele sunt mult mai ieftine, 150 ron 3 seturi, deci 3 luni.

  11. Emi, sa o luam pe rand.
    1. Mare noroc ca esti slaba!!! Una este sa iei haine si daca esti indemanatica le mai stramtezi acasa, alta este sa nu gasesti deloc.
    2. La o silueta slaba si inalta, de ce nu incerci tu sa fii office cool, sa mai scapi si de bataturi la picioare??? De exemplu, poti purta pantofi sport negri / mocasini / balerini, jeans, maiou de 12 RON de la Promod si sacouase plus un accesoriu simpatic si colorat la gat… Daca ai salariul mic, sa fii cu atat mai pretentioasa cand iti iei accesoriul acela. Decat margele care se decoloreaza si costa nu stiu cat in mall, mai bine lipsa, stiu… Exista o modalitate simpla sa vezi daca iti vor „vopsi” pielea. Ai grija sa ai mainile udate discret cu alcool sau parfum ieftin cand le incerci in magazin, sa te joci cu margelele putin ca si cum ar fi matanii – si daca te colorezi, lasa-le! Iti vor face la fel la prima transpiratie. Mai joaca-te cu genti mari din materiale textile si ieftine, vin senzational la un sacou (voi face special un post pentru tine 🙂 )
    3. Nu imi dau seama de par, insa o vizita O DATA la un stilist bun sa iti spuna ce sa faci te va ajuta foarte mult. Ii explici sincer problemele tale si cred ca te poate ajuta. Eu ti-l recomand pe Flo de la Q Studio, din Dorobanti – Tudor Vianu 24. Este un tip foarte ok, acolo merg si oameni cu bugete mai mici si toata distractia nu va depasi sub nici o forma 200 RON cu bacsis cu tot.
    4. Nu ma pricep la sfaturi legate de machiajul pentru lentilele de contact. Din fardurile mai ieftine de ochi, insa eu am fost mereu foarte multumita de Bourgeois.
    In fine, un sfat de vacanta. Strange bani, ia un low cost si mergi la Istanbul sa te imbraci. Turcoaicele sunt foarte slabe si marimea 34 este peste tot in magazinele din zona Tacsim, la preturi care sfideaza tot ce stim noi in Romania.
    Bafta!

  12. Pingback: Cool office, inalta, buget redus, vreau sa ma tina… « Miranda spune adevăruri despre beauty

  13. Draga Miranda, iti multumesc mult pt postul tau si chiar m-ai facutt sa ma simt f speciala. Un post dedicat mie, wow! 😀
    Ieri mi-am facut timp sa citesc si restul de insemnari din blogul tau. Jos palaria, un blog cum imi doream de mult sa gasesc. Te-am recomandat tuturor prietenelor 😉 Revistele nu-mi spuneau ce doream eu sa stiu, sa zicem despre fonduri de ten, ci insirau 5 produse care probabil platisera pt acea reclama. Ok, dar cum se comporta ele pe fata? Cat rezista? Cum se aplica?
    Revenind la oile noastre:
    1. Sunt o tipa slaba, am 1.70 si 51 de kg. Totusi port 36, nu chiar 34 :). Punctul rau in a fi asa slaba e ca sunt skinny si sus – la decolteu. 😦 Cam de acolo mi se trag mie cele mai multe necazuri.
    2. Din pacate eu nu pot sa merg in balerini. Ii iubesc, sunt frumosi, comozi, dar ma bat de nu se poate. Suna foarte ciudat stiu, dar pana acum n-am gasit un balerin in care sa pot sa merg. Am luat chiar si o pereche de 200 lei de piele la un magazinut mic. Altii de panza. In fine 😦 Am observat ca daca port un toculet mic, gen 3-5cm max pantofii devin ceva mai comozi. De ex am gasit o pereche de pantofiori de piele la Humanic, am dat 200 lei dar nu-mi pare rau ca sunt comozi – dc merg mult rod un pic la deget, dar nimeni nu e perfect.
    3. Despre accesorii… hm, sunt norocoasa posesoare a unei colectii marisoare de accesorii acasa – a mamei, recunosc- deci aici fac cateva economii :). Mai am si 2 lantisoare si bratari ale mele de argint. Eu iubesc metalele albe lucioase – gen argint, din pacate la mine se cam innegreste. Cercei-fantezie imi pare tare rau ca nu pot purta, sunt foarte sensibila si daca nu port aur in urechi mi se inflameaza.
    Am eu ceva cercei din afara din metal inoxidabil, dar mai mult de o zi nu-i suport nici pe ei in urechi.
    3. Multumesc pt sfatul legat de stilist. Dupa ce iau salariul – pe 10- o sa incerc sa ajung. De mult imi tot zic prietenele ca am nevoie de o schimbare 😉
    4. @Alexa: Eu port lentilele de peste 10 ani. Am avut mai ieftine la inceput, acum nu mai le pot suporta.
    Iau Pure Vision (sper ca am voie sa spun numele) cu 200 lei/3 perechi. Plus solutie Aosept, doctoritele mi-au zis ca e cea mai buna, lacrimi artificiale si vizite la medic +doctorii (de cand lucrez numai cu lumina artificiala incep sa ma probleme). Toate astea se cam aduna.
    Rimelul e Hypnose waterproof – Lancome si a meritat banii. Ma tine cam 6luni- 1an, nu folosesc chiar zilnic si nu-mi face probleme. De la Burjois am avut doar un fard pulbere argintiu, dar fiind pulbere intra mai mereu in ochi si mi se inroseau. Un fard crema de pleoape oare rezista? A testat cineva vreunul?

    P.S: Mi-am promis sa schimb crema de ochi Nivea cu una dermato-cosmetica. Am luat vreo 5 asemenea cutiute si nu mi-a trecut prin cap ca nu m-au ajutat si cearcanele tot se vad pana sa citesc pe blogul tau postul acela legat de cosmeticele de calitate 😉
    Am cele doua normaderm de noapte si de zi dar se cam prafuiesc pe noptiera. Insa, promit sa ma dau.
    Cu drag,
    Emi

  14. Draga Emi, am vazut commentul tau dupa ce am postat ce ti-am propus.
    Cipicii pentru balerini sunt foarte ok, just in case. Si da, la magazine gen Humanic sau Deichmann poti gasi pantofi medicinali care nu arata ca atare si sunt foarte comozi. Eu zic sa nu te vaiti ca esti skinny sus, asta inseamna sa poti purta orice. Crede-ma, in gasca celor care scriu pe blogul asta avem fete cu sani mari – si care sunt disperate, doar sutienele de baba de la Triumph le vin. Frumos pe strada, groaznic cand se dezbraca. Iar sanii mari si naturali nu sunt mereu frumosi, stii…
    Si mie imi plac metalele albe. Ai incercat zamakul de la Ubu? Nu se innegreste, este hipoalergenic si spectaculos. Oricum, la parter in Unirii, la orice bijuterie, gasesti servetele de sters bijuteriile – costa cam 14 lei si se vand acolo unde se vinde si argint.
    Mie nu mi se intinde pe pleaope fardul Stilla, dar repet, nu stiu mare lucru de problemele legate de purtarea lentilelor. Poate te ajuta alte cititoare.
    Te asteptam pe aici cand ai chef de o portie de beauty 😉

  15. Emi, poate esti tu un caz mai sensibil. Mie imi merge foarte bine cu Bausch& Lomb (nu le simt, nu mi se inrosesc ochii desi fie vorba intre noi mi s-a intamplat de multe ori sa nu mi le dau jos noaptea – ceea ce insa nu recomand nimanui). Lacrimile artificiale chiar sunt bune?
    La oftalmolog adevarul este ca nu prea am mai fost de cand mi s-au stabilizat dioptriile.

    Miranda, unde se poate gasi zamakul de la Ubu? As incerca ceva nou in materie de bujuterii si de asemenea imi plac mult metalele albe.

  16. @Alexa: nici eu nu aveam nicio problema la inceput :). De fapt, si acum ma simt f f bine, numai ca uneori -dupa ce stau mai multe ore la pc- imi simt ochii uscati. Plus ca acum, avand abomanet gratuit la Medicover, am inceout sa merg mai des la oftalmolog. Si doctoritele de acolo m-au speriat ca trebuie sa iau tot felul de medicamente ca am ochii prea uscati. Din pacate nici nu beau cele 2 kg de apa zilnic. 😦
    Ai grija sa nu mai adormi cu lentilele.
    Eu te sfatuiesc ca porti Pure vision, ele sunt facute si pt port prelungit (si noaptea). Eu astea le am, dar am grija sa le dau jos seara sa mai respire si ochii.
    @Miranda: Cum se numesc sau cum gasesc acesti pantofi medicinali? Intreb pt ca oricat incerc sa explic vanzatoarelor ca eu caut pantofi comozi, bla bla, imi arata 10cm de toc si-mi zic „Ah, dar sunt comozi, au platforma ascunsa in varf!”.
    Bata avea la un moment dat talpa umpluta cu ceva gen silicon – senzatia cand paseai era ca e mai moale. Acum nu mai au. Lasa ca putem merge inclusiv pe platforme complet din lemn, cum am vazut prin unele magazine din mall.
    Fardurile Stila unde le gasesc si cam pe la cat sunt?
    Nu stiam ca exista acest „zamak” dar sunt f interesant. O sa dau o fuga sa vad ce modele au.

    Week-end placut tuturor!

  17. Sa stii ca unele incaltari cu toc chiar sunt foarte comode (depinde de calapod, platforma, habar nu am). Chiar mi-am luat de curand niste sandale de la Veronesse cu tocul de 10 cm si mi se par extrem de comode.

  18. Emi, ca si Alexa, si eu am pantofi inalti foarte comozi, de la Geox, din Barcelona… insa nu imi dau seama daca ai sau nu probleme speciale.
    Daca doar esti mai sensibila, sfatul meu este sa iei pantofi Geox sau pe comanda de la Dallila Design. Daca nu, medicinali din Deichmann.

Lasă un răspuns

