Ghidul parfumurilor

Pentru mine simtul olfactiv este cel mai important. Atunci cand vad o imagine cu prajituri, daca este o poza bine realizata, aproape ca simt miros de ciocolata. De asemenea, parfumurile si aromele au capacitatea de a ma determina sa imi amintesc fel de fel de momente si persoane de care ele ma leaga. Exista multe parfumuri pe care nu le mai folosesc, desi imi plac foarte mult, pentru ca imi amintesc de vremuri trecute. Altfel spus, am o sensibilitate olfactiva si imi aleg parfumurile dupa zeci de criterii obiective si sute de criterii subiective.

 Cand descopar un parfum nou, analizez toate elementele sale pentru a determina exact aroma sau aroma sau aromele care ma determina sa imi placa acel parfum. De aici incepe goana dupa parfumuri care au acelasi element cheie si analiza combinarii aromelor.

Data fiind relatia mea cu aceste produse cu totul deosebite, am fost foarte incantata sa descopar intr-o librarie o carte care se numeste Ghidul parfumurilor. Grabita fiind si plictisita de tot felul de articole banale, am cumparat cartea fara a o mai deschide in prealabil.

Cand am ajuns intr-un final acasa, mi-am pregatit o baie fierbinte, cu spuma, saruri si toate cele. Vroiam sa ma relaxez in compania noii achizitii. Nu mica mi-a fost mirarea sa descopar ca respectiva carte era de fapt un material publicitar, in care stateau frumos insirate nume de parfumuri urmate de scurte descrieri. (!). Givenchy, Dior, Escada, Salvatore Ferragamo, Paco Rabanne etc etc, toate brandurile celebre erau cuprinse in paginile lucioase si colorate ale cartuliei. Si nu oricim, ci fara prea multe detalii despre tipologia parfumurilor, elementele lor, momentul in care ar trebui purtat un parfum, modul in care se face selectia. Horror. Cartea pe care am asteptat nerabdatore sa o citesc o zi intreaga era de fapt o brosura de prezentare.

Am aruncat cartea cat colo si am descoperit cu stupoare ca nu mai am decat revite romanesti in baie. Mi-a picat Tabu in mana si am inceput sa il rasfoiesc dezamagita.

2 păreri la “Ghidul parfumurilor

  1. Incep sa cred ca lumea e plina de imagini care se repeta. Fiecare dintre noi e unica insa avem aspecte comune, uneori neasteptate. Nu e vorba neaparat de stereotipii, ci poate de oglinzi in care privim la tot pasul. Povestile mele si ale prietenelor apropiate sunt poate o dovada in acest sens.

Lasă un răspuns

