Experiente de la shopping

Ieri m-am certat cu iubitul, deci prin extrapolare, azi am avut o zi de cacat. Pentru ca imi place sa cred ca sunt pregatita pentru orice, am un intreg arsenal pentru zilele in care ma simt astfel. Ochelari mari de soare, adidasi Camper for Kids (ca deh, port 35), blugi Esprit cu aspect de blugi de Europa, tricouri si bluzite cat mai largi cu putinta, mai mari cu 2-3 numere decat ar trebui sa port. Toate astea pentru ca nu exista saci casual wear pentru certurile in cuplu.

Inarmata cu toate aceste unelte, cu parul blond ascuns intr-o sepcuta, cu ipod-ul la capacitate maxima, am iesit sa ma intalnesc cu Miranda. Cum in ultimul moment m-a anuntat ca a intervenit ceva, am fost nevoita sa imi refulez frustrarile intr-un alt mod. Am vazut clar 2 optiuni in fata ochilor: ciocolataria Leonidas pentru papilele/soldurile mele sau vreun magazin de unde imi pot cumpara haine pe care sa le port odata si sa imi dau seama ca nu sunt pe gustul meu. Am ales a doua varianta, recunosc, nu pentru a avea grija de silueta mea, ci pentru ca am vazut un Dika in fata ochilor.

Bun. Am intrat, m-am invartit, am vazut o fusta pana la genunchi, conica, crem, material ok. O vanzatoare cu unghiile lungi si oja ramasa de la o manichiura facuta in urma cu vreo trei saptamani probabil, ma scruta de sus in jos. Am profitat de acel eye contact, fie el si cam agresiv, si am intrebat-o de un numar mai mic. M-a privit si mai urat. Era clar ca nu eram paranoica. Am repetat intrebarea. Mi-a raspuns pe un ton sarcastic nu cred ca va… ca e stilul tau. Am ramas siderata. As fi putut sa ii recit toata Critica Ratiunii Pure de nervi. Era clar ca doamna de la magazin nu credea ca imi permit o amarata de fusta, judecand dupa hainele mele depresive. Mi-am amintit cum am fost primita in Lille in magazinul Louis Vuitton imbracata in aceleasi haine. Sau in Delvaux la Bruxelles. Nimeni, dar nimeni, nu a tras astfel de concluzii despre mine din cauza hainelor pe care le port.

In momentul ala am vrut sa ii cumpar toate fustele pentru a ii arata ca pana si femeile imbracate in jeans au card de credit. M-am uitat mai bine la deux piece-ul ei de IDM si manichiura de acu o mie de ani si m-am calmat. I-am spus ca ii multumesc pentru sugestie si ca nici ei nu i se potriveste comisionul din vanzari. M-a privit derutata, de parca dupa hainele pe care le purtam, nu se astepta sa pot articula prea multe cuvinte.

Am plecat din Dika cu certitudinea ca nu ma voi mai intoarce. Nu imi vine sa cred cat de slab pregatiti sunt consilierii de la raft.

La Leonidas am primit toata consilierea de care aveam nevoie. Dar mi-au taiat pofta cei de la Dika si i-am oferit bomboanele cumparate vecinei de la 3.

7 păreri la “Experiente de la shopping

  1. Draga mea, dar cum crezi ca te simti cand ti se spune de sus „nu avem masuri pentru dvs.”, iar singura ta vina este ca ai nascut si ca porti acum un nenorocit de 44-46?! Faci un drum la Budapesta ca sa iei ceva haine decente, caci altfel nu mai iesi din tricou.

  2. Becky, tot ce pot sa iti spun este ca vanzatoarele din orice magazin au scopul de a vinde marfa. Cum nu mai suntem pe vremea comunismului, nu incadram hainutele in nivelul de nevoi bazice. Altfel spus, ele se vand pentru ca ne aduc satisfactie. Vanzatoarea ar trebui sa ne ofere satisfactie pentru ca nu mai intram in magazin numai pentru produse, ci pentru servicii…
    In curand, vei incapea cu siguranta intr-un 40 insa asta nu garanteaza ca vreo vanzatoare ciudata nu va gasi alt motiv pentru a te trata necorespunzator.
    E trist si adevarat…

    Miranda, este intradevar vina ta. Pentru comportamentul deviant al tuturor vanzatoarele rautacioase, tu esti de vina :)) Pentru a iti lua revansa trebuie sa ma scoti neaparat la o cafea, si nu oriunde. Sa nu uiti ca la cafeneaua mea preferata trebuie sa faci rezervare cu o saptamana inainte.

  3. Pingback: Graal-ul marketingului pentru femei « La obiect

  4. „Consilier” e mult spus pentru exemplarele pe care le gasesti in Romania..nu se deosebesc cu nimic de vanzatoarele de la gogoserie de exemplu..ceri gogoasa, ti-o ofera si iti iau banii. Defapt, exista o deosebire: acestea din urma nu comenteaza cu privire la sortimentul ales 🙂

  5. Foarte bine punctat, Elsa. Problema e ca si mentalul colectiv are o parere proasta despre meseria de consilier de magazin/de shopping. Aproape nici o femeie culta de la noi nu ar accepta un astfel de post pentru ca nu fac diferenta dintre a fi consilier si a fi vanzatoare. Pacat.

Lasă un răspuns

